قهرمانی گفت: فرصت‌های تجاری بسیاری در ایران وجود دارد و باید زمینه‌ لازم برای ترغیب سرمایه گذار فراهم شود.

ایران سرزمین فرصت‌ها است/شناسایی ۱۶۰۰ فرصت سرمایه گذاری در ایرانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قهرمانی، نماینده سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با بیان اینکه سرزمین ایران سرزمین فرصت‌ها است، اظهار کرد: فرصت‌های تجاری بسیاری در کشور ایران وجود دارد و برای آن که سرمایه گذاران در این حوزه سرمایه گذاری کنند، باید زمینه‌های لازم را فراهم کرد.

وی در ادامه افزود: در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات فنی و مهندسی فرصت‌های شناسایی شده بسیاری وجود دارد که باید سرمایه گذاران از آن استفاده کنند.

قهرمانی با بیان اینکه 1600 فرصت سرمایه گذاری مطالعه شده در ایران وجود دارد، گفت: مطمئن هستم این هیئت تجاری که به ایران آمده این فرصت‌ها را مطالعه کرده‌ و از ظرفیت‌های آن استفاده خواهند کرد.

نماینده سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری یک حوزه تخصصی در این حوزه است، تصریح کرد: سازمان سرمایه گذاری تنها و تخصصی ترین نهاد سرمایه گذاری در کشور بوده، که تحت نظارت وزارت اقتصاد و دارایی، مستقر شده است.

وی در ادامه افزود: وظیفه این سازمان انتقال اصل و سود سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف است و تنها نهاد معتبر اقتصادی در کشور به شمار می‌رود.

قهرمانی افزود: زمانیکه ایران تحریم بود، توانست فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی را برای کشور ایجاد کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: رفتار مساوی با سرمایه گذاران خارجی می‌تواند زمینه افزایش میزان سرمایه گذاری را در ایران تقویت کند و باید از این فرصت جهت بهبود روابط خارجی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در ایران مشوق‌های زیادی در حوزه مالیات گمرک به ویژه در حوزه واردات و صادرات وجود دارد، گفت: در صورتیکه میزان صادرات از ایران به کشورهای خارجی افزایش یابد، می‌توان مجوزهای بهتری را برای بخش صادرات استفاده کرد.

نماینده سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت:‌ ایران دارای پارک‌های صنعتی و تجاری بسیاری است که با سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی آن می‌توان از مجوزهای کاهش مالیاتی استفاده کرد.

قهرمانی به مشوق دیگر مالیاتی در بخش تجاری و سرمایه گذاری ایران اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی که بیش از 50 پرسنل دارد و توانسته در زمینه اشتغال فعالیت خود را گسترش دهد، از تخفیف‌های 50 درصدی مالیات بهره مند می‌شوند.

بیکاری جوانان بزرگترین چالش در آفریقای جنوبی 

در ادامه سیما سردها، مدیرکل توسعه صادرات وزارت صنعت و تجارت آفریقای جنوبی با بیان اینکه کشور آفریقا دارای اقتصاد گسترده‌ای است، گفت: متأسفانه با وجود اقتصاد گسترده در این کشور، صادرات ما  بسیار ناامیدکننده است.

وی افزود:‌ همکاران و رقبای اصلی ما در آفریقای جنوبی، چین، هند و آمریکا است ، با این وجود هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه صادرات و واردات فعالیت داشته باشیم.

سردها با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی یک کشور بسیار بزرگ با جمعیت 55 میلیون نفری است، گفت: با این میزان جمعیت و اقتصاد گسترده هنوز در زمینه تولید ناخالص از اقتصاد جهانی، عقب هستیم.

مدیرکل توسعه صادرات وزارت صنعت و تجارت آفریقای جنوبی به چالش‌هایی که این کشور با آن مواجه است، گفت: بزرگترین چالش‌های ما در این کشور بیکاری جوانان، بی‌عدالتی و نداشتن مکانیزم پاسخگویی درست به صادرات است که همچنان با آن درگیر هستیم.

سردها تأکید کرد: من به عنوان نماینده کشور آفریقای جنوبی از سرمایه گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری در این کشور دعوت می‌کنم و برای تشویق سرمایه گذاران، فاکتورهای حمایتی را نیز در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: کشور آفریقا در حوزه هوایی و فضایی در حال گسترش است و می‌توانیم در این زمینه همکاری بسیار گسترده‌ای را با ایران داشته باشیم.

مشکلات بانکی، بزرگترین مانع برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

سردها در ادامه مشکلات بانکی را بزرگترین مانع برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی دانست و گفت: از نظر نظام بانکی مشکلات بسیاری وجود دارد که سعی خواهیم کرد با ارتباط گرفتن نظام بانکی دو کشور این مشکلات را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

مدیرکل توسعه صادرات وزارت صنعت و تجارت آفریقای جنوبی در پایان گفت: برای تشویق صادرات و سرمایه‌گذاری ایران در این کشور مشوق‌ها و فاکتورهایی را برای کاهش تعرفه‌ها در نظر خواهیم گرفت و در زمینه گسترش اقتصاد کشور نیز از تجربه تاجران ایرانی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اقتصاد ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار