المان میدان خلبانِ شهید غلامرضا چاغروند در دهلران رونمایی شد.

رونمایی از المان شهید چاغروند در دهلران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در مراسم رونمایی از المان میدان خلبانِ شهید غلامرضا چاغروند در دهلران اعلام کرد: بسیاری از شهدای والامقام همچنان گمنام و ناشناخته باقی مانده‌اند و یکی از این شخصیت‌های ممتاز شهید چاغروند است .

وی افزود: این شهید گرانقدر در ابتدای جنگ تحمیلی حاضر نشد به آرمان‌های انقلاب و امام شهیدان پشت کند و مظلومانه توسط عمال رژیم بعث عراق به شهادت رسید.

حسینی اضافه کرد: نمونه واقعی اتحاد نیروهای مسلح و بویژه ارتش همیشه قهرمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که برادرانه و در کنار یکگدیگر در برابر دشمن متجاوز ایستادند .

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: شهیدانی همچون کشوری، شیرودی و شهید چاغروند مایه افتخار نیروهای مسلح هستند .

غلامرضا چاغروند در دوازدهم بهمن سال ۱۳۳۱ ه‍.ش در شهرستان خرم‌آباد دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۵۳ به استخدام هوانیروز درآمد و پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸ همزمان با شورش گروهک‌های معاند در کردستان به پایگاه هوانیروز کرمانشاه منتقل شد و در عملیات‌های مختلفی به مبارزه و درگیری با آن‌ها پرداخت .

آخرین مأموریت چاغروند در بعدازظهر ۱۲ مهرماه ۵۹ انجام گرفت در آن روز خلبان چاغروند و کمک خلبان وی ستوانیار مصری و گروهبان یکم عادل موسوی عازم مأموریت به منطقه دهلران شدند .

وی در این عملیات پس از سقوط هلی کوپتر به اسارت نروهای بعثی درآمد که مظلومان هتوسط انان به شهادت رسید .

انتهای پیام/اس

 

المان شهید چاغروند در دهلران رونمایی شد

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.