800 ماما در مراکز استان کرمانشاه مشغول به کار هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مامایی رشته کهن بوده که از آغاز تولد بشر مفهوم پیدا کرده است و امروزه به یک حرفه و حرکتی عالمانه با دانش روز تبدیل شده است.

800 ماما در مراکز استان کرمانشاه مشغول به کار هستندمرادی  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت:  دانش آموختگان  رشته  مامایی با ارائه خدماتی  همچون بهداشت  باروری و انجام مراقبت های  دوران بارداری  حین و بعد از زایمان  و ارتقای سلامت مادر و جنین تلاش می کند.

 وی گفت: هدف از برگزاری روز گرامیداشت ماما  آگاهی دادن  در خصوص اهمیت کار مامایی است  ارائه  مراقبت های مامایی با کیفیت بالا  و تلاش   در بهبود ان  عامل مهمی  در کاهش مرگ و میر مادران و نوزدان است  و مسئولیت  این دو نفر برعهده ماماست.

مرادی گفت: 800 ماما در مراکز استان کرمانشاه مشغول به کار هستند  و باید از ظرفیت مامها برای تحقق سیاست های جمعیتی  استفاده شود.

وی گفت:  از سال 1392 دانشکده پرستاری مامایی با پذیرش هفت دانشجو  به آموزش دانشجویان  کارشناسی ارشد  مشاوره در مامایی  پرداخت و در حال حاضر این دانشکده دارای 120 دانشجوی کارشناسی پیوسته و 20 دانشجوی کارشناسی نا پیوسته و 20 دانشجوی کارشنایی ارشد مشاوره  در مامایی در حال تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/ز

 

160 دانشجوی  در دانشکده مامایی کرمانشاه  تحصیل می کنند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.