وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت در سطح کشور احداث شده که تا پایان امسال نیز ۲ هزار واحد دیگر اضافه می شود.

بهره‌برداری از۱۷ پروژه بهداشتی و درمانی در سبزواربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سیدحسن قاضی‌زاده  در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای هر خانه بهداشت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده گفت: در مجموع ۷ هزار خانه بهداشت در سطح کشور ساخته شده است.

وی گفت:  ۱۸ هزار خانه بهداشت روستایی نیز در سطح کشور بهسازی بازسازی و تجهیز می‌شود که اعتبارات قابل توجهی به این بخش اختصاص می‌یابد.

وزیر بهداشت افزود: در هر یک از این خانه‌های بهداشتی درمانی یک پزشک عمومی به صورت دائم و شبانه روزی مستقر شده و به مردم ارائه خدمت می‌کند.

وزیر بهداشت در این سفر پروژه کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را با زیربنای ۲۷۰۰ متر مربع و با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد.

وی همچنین همراه‌سرای بیماران مراکز آموزشی درمانی واسعی و امداد شهید دکتر بهشتی که با کمک خیرین نیک‌اندیش در ۲۴ واحد مسکونی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، بخش‌های ICU۳ و ایزوله فشار منفی مرکز آموزشی درمانی واسعی را به بهره‌برداری رساند.

هاشمی در ادامه سفرش به سبزوار از طریق ویدئو کنفرانس مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی با امکانات بستری روداب با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال و خانه بهداشت عباس‌آباد ملک در شهرستان جوین، خانه بهداشت دیوانگاه در شهرستان خوشاب و بخش رادیولوژی دیجیتال بیمارستان ولیعصر شهرستان جغتای را به بهره‌برداری رساند.

وزیر بهداشت  در پایان با حضور در ششتمد مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی با امکانات بستری ششتمد در مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

انتهای پیام//ا.س
 

بهره برداری از طرح های بهداشتی ودرمانی در سبزوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.