قائم مقام وزیر کشور گفت: هیچ وزارتخانه‌ای به اندازه وزارت کشور ظرفیت و امکانات گسترده ارتباط با مردم را ندارد.

هاشمیبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در نخستین نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها که امروز یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: هیچ وزارتخانه‌ای به اندازه وزارت کشور ظرفیت گستردگی ارتباط با مردم را ندارد.

وی با بیان اینکه مسئولان هر استان از روستا، شهر گرفته تا مراکز استانها با مردم ارتباط مستقیم دارند، افزود: باید از این فرصت استفاده کرد، چرا که هیچ دستگاهی در کشور چنین امکاناتی ندارد.

هاشمی با بیان اینکه ارتباط گسترده مسئولان استانی همچون فرماندار، بخشدار و استاندار به دلیل وظیفه حاکمیت وزارت کشور است، گفت: مدیران کل دفاتر امور بانوان هر دری را در سطح استان بزنند، جواب می‌گیرند، زیرا فرماندار، شهردار و استاندار نقش حاکمیتی دارند و رئیس منطقه به شمار می‌آیند، لذا باید از این اهرم نهایت استفاده صورت بگیرد.

قائم مقام وزارت کشور خاطرنشان کرد: توانمندی زنان کارآفرین در استان‌های مختلف و شهرستان‌ها باید در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی، مناسبت‌ها و نمایشگاه‌ها نشان داده شود.

وی ادامه داد: ظهور و نشان دادن توانمندی زنان کارآفرین روستایی وظیفه مدیران کل دفاتر امور بانوان است و ما دخالتی در این امور نمی‌کنیم، چون این مسئله در چارچوب وظایف این مدیران است.

هاشمی با بیان اینکه ارتباط مدیران باید با فرماندار، استاندار، بخشدار و مسئولان استانی مستمر باشد، تصریح کرد: مدیران می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به این مسئولان ارائه دهید و دیدگاه‌های خود را در این چارچوب که چگونه می‌توان بخش زنان را گسترش داد، بیان کنیم.

قائم مقام وزارت کشور بیان کرد: همچنین می‌توانید از توان نمایندگان مجلس در سطح استان به خوبی استفاده کنید، زیرا نمایندگان جایگاه محکمی دارند که نشان دهنده اراده ملت هستند.

وی اظهار کرد: در جلساتی که مدیران کل امور بانوان در استان‌ها برگزار می‌کنند می‌توانند از نمایندگان مجلس هم دعوت به حضور داشته باشند، در واقع شما باید فراجناحی عمل کنید، زیرا دولت هم فراجناحی بوده و رئیس جمهور هم این مسئله را به صراحت اعلام کرده است. البته اعتدال هم سیاست اصلی دولت شناخته می‌شود که به این مسئله هم پایبند است.

هاشمی یادآور شد: باید از تمام توانمندی استان، نمایندگان، ائمه جمعه، شخصیت‌های سیاسی و ... بهره ببرید تا بتوانید کار خود را نمود دهید، لذا هر قدر از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنید، می‌توانید کار خود را بهتر و بیشتر نشان دهید.

قائم مقام وزارت کشور متذکر شد: تلاش کنید به کارتان علاقه داشته باشید و در ذهن‌تان دایرة‌المعارفی بگیرید تا بتوانید امور را بهتر اداره کنید.

وی با بیان اینکه مسئولان دولت قانونا و شرعا موظف هستند تا سیاست‌های دولت را پیگیری کنید، گفت: اگر بتوانید کارهایتان را توجیه کنید می‌توانید از سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز را دریافت کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار