استاندار همدان گفت: این استان به خاستگاه محل برگزاری جشنواره پویانمایی و توسعه گردشگری با برگزاری برنامه های ملی و بین المللی تبدیل شود.

دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی در راه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان شب گذشته در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری پویانمایی تلویزیونی ملی ایران بیان کرد: پویانمایی  خود در اشاعه ارزش های چون صلح و دوستی، فرهنگسازی، اخلاق مداری، معرفی بزرگان ، شناخت و مبارزه با آسیب های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است و توجه بیش از پیش به این ظرفیت را می طلبد.

وی با بیان اینکه تخیل و خدمتی که پویانمایی به انسان می دهد انسان را وادار به توجه به خالق و آفریده های هستی می کند بنابراین پویانمایی می تواند معرف همه خوبی ها باشد، گفت: همدان در اعرصه پویانمایی با سابقه  درخشان خود حرفی برای گفتن دارد و به شایستگی در این جشنواره میزبان هنرمندانی است که در حوزه هنر و رسانه تلاشی بسیار شایسته داشته اند.

استاندار همدان  ادامه داد: استان همدان جایگاه و سبک خاصی را در تولید پویانمایی دارد و با کمک نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی توانسته ایم قطب فرهنگی کودک و نوجوان را  در حوزه شعر، تئاتر، فیلم، کتاب و غیره در همدان داشته باشیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه برگزاری دو رویداد مهم گردشگری در همدان در سال جاری گفت: از  مسئولان رسانه ملی در خواست داریم دبیرخانه دائمی جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران به همدان واگذار شود.

 وی با اشاره به اینکه همدان مهد  بزرگان، فلاسفه، علما، شعرا و ادبای زیادی  است، بیان کرد: شایسته است زندگی 10 تن از بزرگان استان همدان به صورت انیمیشن تولید شود تا این بزرگان بیشتر از قبل شناسانده شود.

استاندار همدان با اشاره به دو رویداد همدان 2018 اظهار داشت: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در تیرماه امسال میزبان 40 کشور دنیا خواهد بود، اجلاس مجمع گردشگری جهانی را با مشارکت 180 کشور در آبان ماه داریم ضمن اینکه و به دنبال صنعت پاک هستیم.

وی اضافه کرد: وجود 2 خط ریلی، آب و هوای مطبوع ، فرودگاه بین المللی، فاصله یک تا سه ساعتی با 9 استان مجاور، وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی متعلق به ادوار مختلف و قرار گرفتن مدفن حیقوق نبی از پیامبران الهی در این استان، از ظرفیت های بزرگ همدان است.

نیکبخت با بیان اینکه  صدا و سیما باید تبلیغ کننده ظرفیت های همدان شود و این استان را در برگزاری 2 رویداد بین المللی را تنها نگذارد، گفت:  همدان دنبال دستیابی به صنعت پاک بوده و در این راستا دنبال تبدیل این استان به خاستگاه محل برگزاری جشنواره پویانمایی و توسعه گردشگری با برگزاری برنامه های ملی و بین المللی است.

نیکبخت گفت: به دنبال معرفی ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت در آبان تا اسفند ماه سال گذشته، میزان فروش و صادرات مبل و منبت در این شهرستان به چهار هزار و 100 میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی کردن پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی در حمایت از کالای ایرانی باید میزان صادرات کالا را افزایش داد افزود: وقتی مقام معظم رهبری از حمایت از کالای داخلی سخن می گوید یعنی ما باید در انیمیشن خود نیز مصرف داخلی را تبلیغ و در آن با آسیب‌های اجتماعی نیز مبارزه کنیم.

استاندار همدان با اعلام اینکه دانشکده پویانمایی در شهر همدان ایجاد می‌شود بیان کرد: اید در انیمیشن مصرف داخلی را تقویت کرده و مبارزه با آسیب های اجتماعی را نیز در تولید انیمیشن مورد توجه قرار داد.

نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از 15 تا 17 اردیبهشت ماه در همدان در خا برگزاری است.

انتهای پیام/د.ا

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی پویانمایی در همدان

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.