عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت:بیشتر آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خاطر نبود سر و سامان اقتصادی و بیکاری است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آرزو قوامی دیروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرضا با بیان این‌که امسال با توجه به شعار سال باید از کالاهای ایرانی حمایت شود، اظهار کرد: محصولات چینی به برخی از صنایع دستی با کیفیت ایران آسیب زده و ضروری است در بحث حمایت از کالای ایرانی این امر مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود لوازم‌التحریر چینی بی‌کیفیت در سطح بازار، افزود: لوازم‌التحریر چینی به بازار تولیدات داخلی و کالای ایرانی آسیب زده، از سوی دیگر اکثر این وسایل با فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایر است.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان این‌که اشتغال بزرگترین دغدغه مسؤولان شهرستان شهرضا است، گفت: بیشتر آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خاطر نبود سر و سامان اقتصادی و بیکاری است.

وی با تأکید بر این‌که مبنای کاری قرارگاه فرهنگی بر کالای ایرانی است تا بستر اشتغال برای جوانان فراهم شود، اضافه کرد: صنعت گردشگری، فرصت‌های بی‌شماری را برای سرمایه‌گذاری دارد و به همین علت، یکی از صنایع برای ورود کارآفرینی و اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

قوامی با تأکید بر این‌که باید از هنر موسیقی حمایت بیشتری در شهرستان شود، تأکید کرد: خانه‌های تاریخی، گنجینه‌های پنهان گردشگری است، برخی از جوانان برای مرمت خانه‌های قدیمی در شهرضا اقدام کردند، اما با مقاومت میراث فرهنگی رو به‌رو شدند.

وی با اشاره به این‌که باید با از جوانانی که در بحث گردشگری و جذب توریست وارد شده و قصد فعالیت دارند، حمایت بیشتری شود، بیان داشت: کمیسیون‌های مختلفی در فرمانداری هست که کار قرارگاه فرهنگی را انجام می‌دهد نکته مهم کاربردی شدن و عملی شدن مسائل فرهنگی و اجرای آن در جامعه است.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در ادامه جلسه با بیان این‌که علامه جعفری در تعریف فرهنگ قائل به دو فرهنگ پیشرو و پیرو است که به نیازهای مردم پاسخ به موقع بدهد، اظهار کرد: اگر فرهنگ جامعه درک درستی از زمان نداشته باشد، فرهنگ پیرو خواهد شد.

وی با بیان این‌که دستاوردهای مختلف فناوری در جوامع مختلف سبب ایجاد تغییرات فرهنگی می‌شود، افزود: برای داشتن فرهنگ پیشرو باید نیازهای به روز جامعه وجوانان را تأمین و خواسته آنان را برآورده کنیم.

 فرماندار شهرضا با بیان این‌که باید در هر زمان از نظرات کارشناسان فرهنگی برای شناخت نیازهای جامعه استفاده شود، گفت: باید آسیب‌هایی که فرهنگ امروز گرفتار آن شده شناسایی شود و در این راستا کارشناسان برای آفات فرهنگی در جامعه راهکاری عملی و قابل اجرا ارائه دهند.

وی با بیان این‌که در حوزه فرهنگ باید فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و با رویکرد تخصصی عمل شود، بیان داشت: فرهنگ ایرانی به وسیله فرهنگ اسلامی غنی شده و به فرهنگی والا و فاخر تبدیل شده است.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که ارتقای سبک زندگی از مهمترین رسالت‌های اهالی فرهنگ است، اذعان داشت: ارتقای فرهنگ عمومی در واقع شیوه بهتر زندگی کردن را به ما می‌آموزد و نمادی از بالندگی و رشد جامعه است.

وی با بیان این‌که فعالان فرهنگی باید معضلات جامعه را به درستی شناسایی کرده و راهکار مناسبی برای حل آن معرفی کنند، تأکید کرد: هنرمندان با توجه به نیازهای امروز مردم به ویژه جوانان می‌توانند زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم کنند، بنابراین اهل هنر و فرهنگ نقاط ضعف را شناسایی و درمان متناسب با زمان ارائه کنند.

رفیعی‌نژاد خاطرنشان کرد: فرمانداری آماده پذیرش طرح‌های علمی و عملیاتی است که بتواند برای ارتقای فرهنگ در جامعه با هماهنگی همه دستگاه‌ها آن را عملیاتی کند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرضا

برچسب ها: شورای شهر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.