رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اعتبارات کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سرما پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه مدیریت بحران شاهرود گفت: اعتبارات کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سرما پرداخت می شود.

وی افزود: طبق قانون همچنین می‌توان از صندوق توسعه ملی پنج درصد برای مدیریت بحران شامل سه درصد در مقوله پیشگیری و دو درصد در مقوله مقابله برداشت و این اعتبارات را در خسارات بخش‌های مختلف هزینه کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اساس کار در مدیریت بحران به‌خصوص در حوزه خشک‌سالی و سرمازدگی مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی باید باشند، امروز این مهم می‌طلبد تا با همراهی مردم به‌سوی کشت‌های کم آب یا مقاوم به سرمازدگی گام برداریم تا از میزان خسارات نیز کاسته شود.

اسماعیل نجار گفت: اولویت ما درزمینهٔ کشاورزی چون بیشتر با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، تغییر الگو از مقابله به سمت کنار آمدن با وضعیت موجود است که مقوله پیشگیری را نیز شامل می‌شود که البته دراین‌بین مردم و کشاورزان محور هستند.

وی اظهار داشت: پرداخت از ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران شامل صندوق بیمه کشاورزی سالانه یک هزار و ۳۰۰ لغایت یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار ما قرار می‌ دهد که می تواند در این بخش اثر گذار باشد.

انتهای پیام / ق

 

نمایندگان مجلس اعتبارات مدیریت بحران کشور را تصویب کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار