یک دادگاه تجدیدنظر در انگلیس درخواست قضایی فعالان کارزار «مبارزه با تجارت سلاح» در خصوص توقف فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک دادگاه تجدید نظر در انگلیس درخواست قضایی فعالان کارزار "مبارزه با تجارت سلاح" در خصوص توقف فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این درخواست قضایی از سوی کارزار مبارزه با تجارت سلاح مطرح شده است که پیشتر نیز شکایت خود را علیه تصمیم دیوان عالی این کشور درخصوص قانونی دانستن صادرات تسلیحات انگلیسی به ریاض اعلام کرده بود. دادگاه تجدیدنظر اعلام کرد جلسه استماع این پرونده قضایی تا چند ماه آینده برگزار خواهد شد.

فعالان کارزار مبارزه با تجارت سلاح قصد دارند مانع از فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان سعودی شوند. آنها معتقدند فروش این تسلیحات، که مستقیما علیه مردم بی گناه یمن استفاده می شود، به دامن زدن به تنش های موجود منجر خواهد شد.

«اندرو اسمیت»، سخنگوی این کارزار، اظهار کرد: «بمباران یمن از سوی ائتلاف سعودی به کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور منجر شده و یکی از بدترین فجایع انسانی عصر حاضر را رقم زده است.»

از زمان آغاز تجاوز وحشیانه عربستان به یمن در سال 2015، حدود 10 هزار شهروند بی گناه یمنی در حملات هوایی ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده اند و بسیاری از مردم این کشور نیز از خانه های خود آواره شده اند. این تجاوز بی رحمانه موجب وقوع قحطی و گرسنگی و همچنین شیوع بیماری های کشنده نظیر وبا و دیفتری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار