آنگلا مرکل گفت همکاری میان آلمان و فرانسه بسیار خوب است و مکرون به خاطر کمک به وحدت اتحادیه اروپا لایق دریافت جایزه «شارلمانی» است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، را مورد تمجید قرار داد و اظهار کرد علی‌رغم اختلافاتی که در سیاست تجاری خارجه دو کشور وجود دارد، «شور و اشتیاق» او را به خاطر انگیزه و انرژی تازه‌ای که به اروپا می‌بخشد، ستایش می‌کند.

آلمان به دنبال توافقی برای کاهش طیف گسترده‌ای از تعرفه‌های اروپا بر محصولات آمریکایی است، اما فرانسه اصرار دارد آمریکا باید برای اتحادیه اروپا بدون هیچ قید و شرطی، معافیت دائمی در نظر گیرد.

مرکل در پادکست هفتگی خود گفت همکاری میان آلمان و فرانسه بسیار خوب است و افزود مکرون به خاطر کمک به وحدت اتحادیه اروپا لایق دریافت جایزه «شارلمانی» است.

اما با وجود سخنان گرم او، مکرون اشتیاق چندانی به حمایت از برنامه آلمان برای اصلاح منطقه یورو (کشورهایی که واحد پول آن‌ها یورو است) نشان نداده است.

وزرای اتحادیه اروپا باید تا پیش از 1 ژوئن اختلافات تجاری خود را حل کنند تا به «سیسیلیا مالمستروم»، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا، دستوری واضح برای مذاکره با آمریکا ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار