معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همه فرمانداران با برنامه حرکت کنند و در خط مقدم ارتباط با مردم باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در دوره آموزشی فرمانداران جدید الانتصاب در دولت دوازدهم در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت کشور در ساری، مدیریت امور سیاسی شهرستان را از جمله ماموریت‌ های اساسی و محوری فرمانداران برشمرد و گفت: بسیاری از امور و بخش‌ های مختلف کاری در پیوند کامل با فضا و مسائل سیاسی هستند و فرمانداران باید در خط مقدم ارتباط با مردم باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید با همه وجود به نقش و اهمیت جایگاه خود واقف باشند، افزود: فرمانداران باید این باور را داشته باشند که مدیریت امور شهرستان بعهده آن هاست و آنان می‌ توانند با اتکا به ویژگی‌ های خود و هماهنگی با دستگاه‌ ها امور را به پیش ببرند.

جبارزاده با اشاره به این که فرمانداران خود ارزیابی و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف‌ ها و بهره گیری از مشورت‌ های کاری و آموزش‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: فرمانداران بالاترین مقام اجرایی شهرستان هستند و باید با اقتدار مسایل مختلف حوزه ماموریت خود را مدیریت کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور، شناخت ماموریت‌های فرمانداری را برای فرمانداران بسیار مهم دانست و افزود: آشنایی با قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌ ها برای شناخت از ماموریت خود یک کار مهم برای فرمانداران است.

جبارزاده شناخت اهداف دولت تدبیر و امید را از دیگر ضروریات توفیق فرمانداران برشمرد و گفت: فرماندار باید بداند نماینده کدام دولت است و دولت او چه برنامه‌ها و سیاست‌ هایی برای اعتلا و توسعه بخش‌های مختلف دارد تا بتواند ماموریت‌های خود را با توفیق به انجام برساند.

وی با بیان این که فرمانداران باید گفتمان اعتدال و مشی اعتدالی را بشناسند و تبیین نمایند، افزود: فرمانداران برای توفیق در شهرستان، باید مسایل و برنامه‌های استان در حوزه‌ های مختلف بویژه حوزه سیاسی را بشناسند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که فرمانداران برای مدیریت شهرستان برنامه داشته باشند و با سیاست‌ های استاندار هماهنگ باشند، گفت: فرمانداران در خط مقدم ارتباط با مردم هستند و باید روابط خود را با مردم تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه در میان مردم بودن و فرصت خدمت به مردم، رحمت و توفیق الهی است، افزود: تکیه گاه فرماندار باید مردم باشد و همه امید ما مردم هستند و باید شهرستان‌ ها را با روش‌های خلاق و جدید و با اتکا به مشارکت مردم مدیریت کنیم.  

گفتنی است؛ دوره آموزشی ۷۰ فرماندار جدید الانتصاب در دولت دوازدهم در مجتمع آموزشی رفاهی وزارت کشور در ساری آغاز به کار نمود و بمدت یک هفته در ۱۰ عنوان کارگاه آموزشی در حوزه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.     

انتهای پیام/ م

ضرورت برنامه ریزی برای اقدامات فرمانداران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.