معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر زلزله اخیر بیش از 120 میلیارد تومان به تأسیسات شهری و واحدهای مسکونی استان خسارت وارد شده است.

دولت برای جبران خسارت زلزله کهگیلویه و بویراحمد اعتبار تخصیص می‌دهدعزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت زلزله استان متبوعش اظهار کرد: در زلزله اخیر خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم، اما 133 نفر مصدوم شدند. از این تعداد مجروح، 101 نفر در همان روز اول به صورت سرپایی مورد مداوا و معالجه قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین 32 نفر از مجروحان این حادثه در بیمارستان بستری شدند که به زودی  از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

فیلی با اشاره به ارزیابی خسارتی که براثر زلزله به استان وارد شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 120 میلیارد تومان به تأسیسات شهری، واحدهای مسکونی، روستایی، شهری و ساختمان‌های اداری خسارت وارد شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه ادامه داد: مسئولان استان، خسارت‌های وارد شده را به تهران و هیئت دولت گزارش می‌دهند و دولت هم در جلسات خود این مسئله را بررسی می‌کند؛ در نتیجه اعتباری برای جبران خسارت در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زلزله دیگری در استان رخ داده است، گفت: خیر، پس‌لرزه‌‌ای جزئی و با قدرت 3 ریشتر حوالی گچساران اتفاق افتاد که احساس هم نشد.

فیلی گفت: هنوز هیچ‌یک از نمایندگان دولت برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به استان کهگیلویه وبویراحمد نیامده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار