برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات اسنوکر آسیا درتبریز

سی و چهارمین دوره مسابقات اسنوکر آسیا از فردا به مدت ۶ روز در سالن صدرای تبریز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ هاشم اسکندری‌راد رئیس فدراسیون فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در کنفرانس خبری سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات آسیایی اسنوکر گفت: قبلا این میزبانی ۲ دوره در جزیره کیش برگزار شده بود و نگران میزبانی در تبریز بودم، اما بعد از جلساتی که با استاندار و همچنین مسوولین شهر تبریز و آقای شعاری رییس هیات استان داشتیم، دیدیم که تصمیم درستی گرفتیم و امیدوارم جبران مافات کم کار‌های گذشته در این شهر باشد.

وی گفت: مسابقات آسیایی با حضور ۱۱ کشور ایران، تایلند، قطر، پاکستان، هند، افغانستان، سوریه، فلسطین، میانمار و هنگ کنگ برگزار می‌شود که تیم‌های پاکستان، هند و هنگ‌کنگ از تیم‌های مدعی این مسابقات در کنار ایران هستند.

نایب رییس کنفدراسیون آسیا تصریح کرد: در این چند سال اخیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد جزو رشته‌های مختلف موفق با کسب ۸۳ مدال بوده و رشته اسنوکر از رشته‌های پرمدال وموفق کشور است.

وی افزود: مجمع فدراسیون‌های آسیایی در رشته اسنوکر هم در تبریز برگزار می‌شود که قرار بود ۳۰ کشور در این مجمع حضور یابند که احتمالا تعدادی از کشور‌های عربی حضور نخواهند یافت و با حضور نمایندگان ۲۴، ۲۵ کشور آسیایی این مجمع برگزار می‌شود.

اسکندری گفت: ما تعداد داور زیادی در این رشته تربیت کردیم که حضور گسترده داوران ایران در مسابقات بین‌المللی چشمگیر بوده و اکثر مسابقات نهایی و فینال را داوران ایران قضاوت کردند.

وی تصریح کرد: برگزاری سالانه بیش از ۴۰ رویداد مهم در کشور سبب شده که این رشته یکی از رشته‌های پرمسابقه در کشور باشد ودر سال ۹۶، ۵ مدال در بازی‌های آسیایی داخل سالن کسب کردیم و توسط امیر سرخوش هم مدال نقره جهانی به دست آورده و همچنین کسب مدال نقره و برنز جهانی در این رشته را به دست آوردیم.

رئیس فدراسیون فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس خبر داد: توافق‌نامه‌ای با وزارت علوم بسته شده و مسابقات بین دانشگاه را طراحی و سال گذشته انجام شده است، اما هنوز با آموزش و پرورش به توافق نرسیدیم و در حال رایزنی هستیم تا این رشته را در مدارس هم برگزار نماییم.

وی در مورد مسابقات دیگر این رشته گفت: رویداد‌های مهم دیگر امسال جام دیپلمات‌ها است که سال گذشته اولین دوره با استقبال خوبی مواجه شده و امسال دومین دوره آن را برگزار خواهیم کرد.

اسکندری راد گفت: متاسفانه در گذشته در صدا و سیما اکثر افراد خلاف در سریال‌ها را به صورتی نشان می‌دادند که در حال بازی اسنوکر و بیلیارد است، در حالی که ورزشکاران این رشته تحصیلات عالی داشته و اکثرا دارای مدارک عالیه دانشگاهی هستند.

وی افزود: رشته اسنوکر در ۳۱ استان و ۱۸۲ شهر کشور فعال بوده و در بضی استان‌ها هم پایگاه قهرمانی داریم و حدود ۳۵۰ هزار نفر در این رشته فعال هستند.

اسکندری بیان کرد: رشته اسنوکر از سال ۲۰۲۴ وارد المپیک می‌شود و کم کم رشته‌های تفریحی جایگزین رشته‌های سخت می‌شود و اسنوکر جزو رشته‌هایی است که روز به روز با استقبال بیشتر خانواده‌ها مواجه خواهد شد.

وی در مورد تعداد شرکت کنندگان مسابقات گفت: هر کشوری با ۲ شرکت کننده و یک مربی در این مسابقات حضور خواهد داشت، اما، چون میزبان هستیم با ۶ نفر ورزشکار و ۲ مربی در مسابقات حضور خواهیم داشت.

اسکندری در مورد جایگاه ایران گفت: در مردان تیم دوم آسیا و در بخش بانوان در جایگاه نهم آسیا قرار داریم.

سی و چهارمین دوره مسابقات اسنوکر آسیا از فردا به مدت ۶ روز در سالن صدرای تبریز آغاز می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان  سی و چهارمین دوره مسابقات اسنوکر آسیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.