۲۵۰ هزار تن میوه‌ های هسته دار در ۱۵ هزار و ۲۴۸ هکتار از باغ‌ های مازندران تولید می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد تقی شکوهی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: سطح زیرکشت باغ‌ های میوه‌ های هسته دار در مازندران ۱۵ هزار و ۲۴۸ هکتار با میزان تولید ۲۵۰ هزار تن است که بیشترین سطح زیرکشت آن مربوط به هلو و شلیل با سطح ۱۰ هزار هکتار است.

وی افزود: با توجه به وقوع خسارت سرمای بهاره در سراسر کشور، مازندران امسال در تولید و تامین میوه‌ های هسته دار به ویژه هلو و شلیل نسبت به سایر استان‌ ها دارای مزیت ویژه‌ ای است.

شکوهی گفت: با توجه به مطلوب بودن شرایط آب و هوایی برای درختان میوه و مدیریت به باغی، میوه‌ های هلو و شلیل از کیفیت مناسبی برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ارقام غالب هلو شامل اسپرینگ تایم، اسپرینگ کرست، آلبرتا، زعفرانی و ردتاپ از ارقام غالب هلو و سان کینگ، کیوتای درشت و سیبی ارقام شلیل است، افزود: ارزش اقتصادی هلو ۳۵۰ میلیارد تومان و ارزش اقتصادی شلیل ۴۸۰ میلیارد تومان است.

شکوهی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته باوجود تولید و باردهی میوه‌ های هلو و شلیل با مشکلات عدم تقاضا و افت قیمت مواجه شده، اما پس از برداشت به دلیل عدم تقاضای بازار از میان رفته است، سیاست جهاد کشاورزی بر توسعه دامنه تولید میو‌های هلو و شلیل  و عرضه تدریجی محصول به بازار با هدف افزایش تولید و بالا رفتن درآمد بهره‌برداران، توسعه باغ‌های هسته دار بویژه هلو و شلیل بر مبنای ارقام زودرس است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: محصولات زودرس هلو و شلیل در بازار فروش امسال از قیمت بالایی برخوردار است.

وی گفت: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی مناسب دارای مزیت بالای تولید میوه‌ های هسته دار پیش رس است و تولید و توسعه ارقام زودرس شلیل، هلو و آلو در چند سال اخیر در استان سبب شد تا تولید گلخانه‌ ای این محصولات کشاورزی نیز در دستور کار بخش فنی باغبانی استان قرار گیرد.

انتهای پیام/ م

برداشت میوه‌ های هسته دار در ۱۵ هزار و ۲۴۸ هکتار از باغ‌ های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.