پاکروح گفت: امیدواریم جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری و توانمندی صنعت آب کشور، بتواند در افزایش توانمندی و ارتقای خدمات و پایداری سطح آب موثر باشد.

برگزاری جشنواره به افزایش توانمندی آب کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهین پاکروح معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در سومین جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری و توانمندی صنعت آب کشور، اظهار کرد: به دلیل کاهش شدید بارش در ماه‌های سپری شده آبی در کشور، محور اصلی این جشنواره ارتقای تاب آوری بر پایه اصل سازگاری با کم آبی است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب با اشاره به اهمیت آب، تصریح کرد: بیش از سه دهه است که موضوع آب از گردونه خدمات فراتر و با ماهیت راهبردی و قدرت اثرگذاری بر تحولات سیاسی و اقتصادی کشور تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: امروز نحوه برخورد حکومت‌ها و دولت‌ها بخصوص در کشورهای خشک و نیمه خشک معیاری برای توسعه یافتگی است.

پاکروح افزود: در چنین شرایطی راهبردهای مدیریت آب با مدیریت کارآمد مبتی بر حفظ منابع برای آینده استفاده از مشارکت ذی‌نفعان و اعمال سیاست‌های مبتنی بر سازگاری با کم آبی است.

وی بیان کرد: اجرای چنین اقداماتی در نخستین گام نیازمند وجود کارمندان و مدیران متبحر، دانش آموخته، پایبند به اصول حرفه‌ای و با استفاده از خرد جمعی، بهره‌گیری از تجارب گذشته و استفاده از روش‌های نوین در جهان است.

معاونت نظارت و بهره‌برداری با اشاره به ۶ محور اصلی در برگزاری این نمایشگاه، گفت: مدیریت شرایط اضطراری آب، مدیریت تقاضا و مصرف آب، ارتقای کمی و کیفی تأسیسات آب، مدیریت هوشمند تأسیسات آبی، سرمایه‌گذاری در صنایع آب از محورهای اصلی این نمایشگاه است که با حضور ۱۱۰ شرکت و برگزاری ۱۳ کارگروه تخصصی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های اروپایی در این نمایشگاه، گفت: هیئت‌هایی از کشورهای اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه و سوئد به همراه اساتیدی از سازمان جهانی یونسکو و دانشگاه تهران در این جشتواره شرکت خواهند کرد.

پاکروح افزود: بر حسب فراخوان ۷۶۷ اثر و اختراع مبتکرانه در حوزه آب به دبیرخانه این جشنواره ارائه شد که پس از بررسی و ارزیابی این طرح‌ها نتایج آن اعلام می‌شود.

پاکروح در پایان گفت: امیدواریم جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری و توانمندی صنعت آب کشور، بتواند در افزایش توانمندی و ارتقای خدمات و پایداری سطح آب موثر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار