علی‌رغم تصمیمات اقتصادی جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا، او معتقد است در تجارت میان واشنگتن و پکن، با این کشور ناعادلانه برخورد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از «سَوث چاینا مورنینگ پست»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) در حال خروج از «ایر فورس وان» -هواپیمای ریاست‌جمهوری این کشور- به مشکلات تجاری ایجاد شده میان واشنگتن و پکن اشاره کرد و گفت: افراد من در حال بازگشت از چین هستند و ما به اتفاقاتی که در چین افتاده است، احترام می گذاریم. من احترام زیادی برای شی جین پینگ، رئیس جمهور چین قائل هستم. به همین علت خیلی رابطه خوبی با یکدیگر داریم. اما باید در مسئله تجارت میان آمریکا و چین عدالت برقرار شود و ما این کار را خواهیم کرد.

دونالد ترامپ همچنین در حساب توییتر خود نوشت که امروز (شنبه) قرار است با هیئت آمریکایی که به تازگی از چین بازگشته اند، ملاقات کند. ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: «هیئت عالی رتبه ما در حال بازگشت از چین هستند و آنها با سران تجاری چین مذاکراتی انجام داده اند. ما فردا با یکدیگر ملاقات می کنیم تا درباره نتیجه این مذاکرات گفتگو کنیم. این برای چین – که در جنگ تجاری با آمریکا از بین رفته است—دشوار خواهد بود.

ترامپ این اظهارات را چند ساعت پس از آن مطرح کرد که یک هیأت بلندپایه آمریکایی شامل «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا و «رابرت لایتیزر»، نماینده تجاری این کشور پس از مذاکره 2 روزه با مقامات چینی، پکن را به مقصد آمریکا ترک کردند.

در چند هفته اخیر روابط میان آمریکا و چین به دنبال اقدام اخیر ترامپ برای اعمال تعرفه بر روی برخی کالاهای آمریکایی پر تنش شده است. احتمال وقوع یک جنگ تجاری میان این دو کشور همگان را نگران کرده است. رئیس جمهور آمریکا حدود یک ماه پیش به منظور حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال کرد. در حال حاضر آمریکا کشورهای اتحادیه اروپا، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا و مکزیک را از این تعرفه ها مستثنی کرده است.

ترامپ چند روز پیش هم در ابتدا از شی جین پینگ تمجید کرد و پس از آن با استفاده از لفظی تند گفت که در تجارت میان آمریکا و چین، این مسئله سالیان سال برای واشنگتن ناعادلانه بوده است که این مشکل باید خیلی زود حل شود.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار