عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: اگر کاخ سفید از توافق هسته‌ای خارج شد، باید غنی‌سازی را دوباره شروع کنیم.

منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاثیر برجام در برداشتن تحریم‌های اعمال شده از طرف غربیان، اظهار کرد: تحریم‌های اعمال شده از طرف غرب علیه کشورمان به چند نوع تقسیم می‌شوند که در این زمینه تحریم‌های ابتدایی داریم که آمریکا این نوع تحریم‌ها را از ابتدای انقلاب آغاز کرد.

وی تصریح کرد: کاخ سفید در ادامه روند افزایش برنامه‌های تحریمی خود علیه ایران، موضوعات حقوق بشری را به مسائل تحریمی اضافه و در ادامه هم بحث هسته‌ای را مطرح کرد و باز تهران را در این موضوعات نیز تحریم کرد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه برجام نمی‌توانست تمام تحریم‌ها را بردارد، بیان کرد: توافق هسته‌ای قسمتی از تحریم‌ها را که در ارتباط با موضوعات هسته‌ای بود برداشت، که بخشی از آن عملی شد و بخشی از آن هم به خاطر اعمال فشاری که آمریکایی‌ها روی بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دنیا می‌آورند، اجرا نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهار کرد: در حال حاضر تحریم‌های اولیه از جمله تحریم‌های مربوط به حقوق بشری، تحریم در موضوعات تروریستی که از ابتدای انقلاب تاکنون ادامه داشته همچنان بر سر جای خود باقی است و تا زمانی که ما با آمریکایی‌ها این چالش و درگیری را داریم این وضعیت ادامه خواهد داشت.

حقیقت‌پور ادامه داد: برجام به خاطر تحریم‌های اقتصادی مربوط به بحث هسته‌ای بود و ارتباطی با تحریم‌های ناشی از حقوق بشری و تروریستی نداشت و این توافق کاری به این مسائل نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه بخشی از تحریم‌های اقتصادی به وسیله برجام برداشته شد، اظهار کرد: تحریم‌هایی از جمله فروش نفت، میعانات گازی، پتروشیمی و تحریم‌هایی از این قبیل برداشته شده اما تحریم‌های بانکی برداشته نشده و همچنان ادامه دارد.

وی در پایان درباره اقدام ایران در برابر خروج آمریکا از برجام، خاطرنشان کرد: اگر کاخ سفید از توافق هسته‌ای خارج شد، ما هم باید از این توافق خارج شویم و غنی‌سازی را دوباره شروع کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار