مدیر آموزش و پرورش نهاوند از برپایی بازارچه کار در مدارس نهاوند خبرداد.

برپایی بازارچه کار در مدارس نهاوند به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا غلامی ،مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به اینکه این بازارچه به منظور  ترویج فرهنگ تولید و کارآفرینی در بین دانش آموزان 50 بازارچه کار و فناوری در مدارس متوسطه اول این شهرستان برپا شده است  افزود: این بازارچه ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال برپا شد که در آن دانش آموزان به صورت گروهی محصولات خود را برای فروش عرضه کردند.

وی ادامه داد:  برپایی نمایشگاه های یک روزه در مدارس علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه کارآفرینی و تولید ، باعث توسعه خلاقیت ، شور و هیجان در بین آنان شده است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند یادآورشد: برپایی این نمایشگاهها نقش مهمی در ترویج فرهنگ کار آفرینی در بین دانش آموزان و خانواده ها دارد و علاوه بر آن می تواند به شناخت دانش آموزان از استعدادهای خود برای انتخاب شغل در آینده منجر شود.

غلامی اظهار داشت: در این بازارچه ها دانش آموزان هنگام فروش محصولات خود با چگونگی بازاریابی ، نحوه معرفی محصول و جلب مشتری و در نهایت فروش آن آشنایی لازم را پیدا می کند.

وی ادامه داد: درس کار و فناوری در دوره اول متوسطه درسی کاربردی است که دانش آموزان را به سوی ایده های جدید سوق می دهد و در هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته و کسب مهارت های اجتماعی آنان نقش به سزایی دارد.

وی افزود: در این بازارچه ها دست ساخته های دانش آموزان تمامی دبیرستانهای متوسطه دور اول در بخش های هنری، علمی، صنایع دستی ، غذاهای محلی ، شیرینی های سنتی ایرانی ، پوشاک، بافت، عروسکی، منبت کاری و شیشه، الکترونیک ، کاشی ، رایانه ، طراحی ، قاب و عکس در محل همان آموزشگاه به نمایش درآمد و سایر دانش آموزان نیز استقبال خوبی از داشتند.

انتهای پیام/ج

بازارچه کار در مدارس نهاوند برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.