عسگری گفت: ۲ دستگاه ایکس کامیونی که به سفارش گمرک ایران ساخته شده است تا هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از 2 دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفتهبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک ایران؛ فرود عسگری، رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: اولین ایکس ری کامیونی تولید داخل قرار است در گمرک اینچه برون استان گلستان و در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان به بهره برداری برسد و دو دستگاه ایکس ری کامیونی دیگر نیز در حال آماده سازی و نصب است. این دو محصول ایرانی قرار است در گمرک بازرگان به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر گمرکات حساس و مهم کشور به تجهیزات کنترلی ایکس ری کامیونی مجهز شده اند و روند تجهیز گمرکات کشور به تجهیزات کنترلی پیشرفته طبق برنامه در حال انجام است .

عسگری تصریح کرد: دو دستگاه ایکس ری کامیونی پیشرفته و پرسرعت هم در گمرکات سرخس و دوغارون آماده بهره برداری است و این هفته افتتاح خواهد شد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به راه اندازی بخش مانیتورینگ ایکس ری های گمرکات سراسر کشور در تهران با تلاش دفتر توسعه و تجهیز گمرک تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده به صورت سیستمی اطلاعات مربوط به ایکس ری ها آنالیز خواهد شد .

عسگری با اشاره به موفقیت های گمرک در مبارزه با قاچاق کالا و‌‌ مواد مخدر و کسب رتبه اول دنیا در میان سایر گمرکات جهان گفت: دبیر کل سازمان جهانی گمرک در سفر به ایران و بازدید از سامانه جامع گمرکی و مشاهده پیشرفت ها و کشفیات گمرک کشورمان به موفقیت های گمرک ایران اشاره و اعلام کرد که گمرک ایران در سالهای اخیر کار بسیار بزرگی انجام داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: گمرک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار