مسئول آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در فروردین ماه امسال تعداد یک هزار و 161 مورد آزمایش در بخش سرولوژی طیور آزمایشگاه مرکزی انجام شده است .

قاسمی، مسئول آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  گفت: در فروردین ماه امسال تعداد یک هزار و 161 مورد آزمایش در بخش سرولوژی طیور در راستای تشخیص بیماری های آنفلوانزا،نیوکاسل،آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، برونشیت و تست های رپید تشخیصی سالمونلا و مایکوپلاسما بر روی نمونه سرم خون انواع ماکیان انجام شده است.


وی افزود: نمونه ها ی طیور در قالب چهاربخش طرح پایش ماهیانه طیور، آزمایشات لازم قبل از صدور گواهی بهداشتی حمل، بروز تلفات غیر متعارف و نظارت بر مرغ مادر جنوب خراسان به آزمایشگاه ارسال می شود .


مسئول آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 14 هزار و 619 مورد آزمایشات سرولوژی طیور در آزمایشگاه مرکزی انجام شده است،گفت: طی امسال تعداد یک هزار و 161 مورد آزمایش در بخش سرولوژی طیور آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان انجام شده است .


قاسمی افزود: قبل از جابجایی هر گونه محموله ماکیان نظیر شتر مرغ،بلدرچین ، بوقلمون،طیور گوشتی و تخمگذار که قرار است از داخل استان به سایر مناطق کشور حمل شوند، در ابتدا نمونه گیری و بعد از انجام آزمایشات لازم در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مجوز حمل بهداشتی توسط دامپزشکی صادر می شود.
انتهای پیام/ب


انجام 14 هزار و 619 مورد آزمایشات سرولوژی طیور در سال 96 در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.