رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت:ما قرآن و نهج البلاغه را رها کرده‌ایم و علم را در جایی دیگر جستجو می‌کنیم، در حالی که پاسخ تمام سؤالات ما در این دو کتاب شریف نهفته است.

روحانیت باید قرآن و نهج البلاغه را محور کار‌های تبلیغی خود قرار دهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دیدار با جمعی از مبلغان جامعه المصطفی العالمیه که در رواق شیخ حرعاملی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه تبلیغ رحمت است و مبلغان رحمت الهی با تأکید بر اینکه نسل جوان به شدت مورد هجمه قرار گرفته و دشمنان می‌خواهند با برنامه‌های فرهنگی آن‌ها را از ما بگیرند، افزود: باید در تبلیغ دین دقت داشته باشید و مخاطب خود را بشناسید. وقتی برای جوانان صحبت می‌کنید، جنس کلامتان باید به گونه‌ای باشد تا مخاطب را جذب کند.

وی با توصیه به مبلغان جوان تصریح کرد: شیوا و روان سخن بگویید و در لابه‌لای موعظه‌هایتان شوخ طبع باشید، منبر‌هایی که همراه با مزاح و شوخ‌طبعی باشد مخاطب را پای منبر میخکوب می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سعی کنید در گفت‌وگوهایتان از آیه‌های قرآن استفاده کنید، مسئله‌ها را با مهارت و مقتضی حال بیان کنید، از احکام جوانان صحبت کنید، داستان راستان شهید مطهری را بگویید، خواب و شعر نگویید، مستحب‌ها را مطرح نکنید، احادیث را نیز بر اساس حال مخاطب انتخاب کنید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی افزود: گاهی یکسری پژوهش‌ها انجام می‌شود و برخی کتاب‌هایی چاپ می‌شود که واقعا ارزش ندارند سعی کنید از نوشتن اینگونه پژوهش‌هایی که فایده ندارد اجتناب کنید، زیرا در قیامت بابت این پژوهش‌ها باید پاسخگوی خداوند باشید.
 
انتهای پیام//ا.س
 

دیداررئیس ستاد اقامه نماز کشور با جمعی از مبلغان جامعه المصطفی العالمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.