مشاور امنیت ملی کره جنوبی در دیدار با همتای آمریکایی خود تاکید کرد سئول هیچ طرحی برای تغییر رابطه نظامی خود با واشنگتن ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چونگ اوی یانگ، مشاور امنیت ملی کره جنوبی، به جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت کشورش هیچ طرحی برای تغییر رابطه دفاعی خود با واشنگتن ندارد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «دو طرف تاکید کردند که هیچ طرحی برای تغییر در وضع دفاعی دو جانبه میان آمریکا و کره جنوبی وجود ندارد.»

چونگ گزارشی از نتایج دیدار مون جائه این -رئیس جمهور کره جنوبی- با کیم جونگ اون -رهبر کره شمالی- به بولتون ارائه کرد.

دو طرف همچنین به بحث و گفتگو در مورد دیدار احتمالی دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- و کیم جونگ اون پرداختند و توافق کردند در هفته‌های آینده به طور منظم با هم تماس برقرار کنند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، دو طرف مقدمات اولیه برای سفر رئیس جمهور کره به واشنگتن در بیست و دوم ماه مه را نیز آماده کردند.

پیشتر مون جائه این احتمال خروج نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره جنوبی را پس از انعقاد پیمان صلح با کره شمالی، رد کرد و گفت: حضور نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی موضوعی است که با «اتحاد و ائتلاف کره جنوبی و آمریکا ارتباط دارد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار