رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر سخنان خود درباره هولوکاست از یهودیان عذرخواهی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، محمود عباس -- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین -- تسلیم فشارها شد و به خاطر سخنان خود درباره هولوکاست از یهودیان عذرخواهی کرد.

بر این اساس، رسانه های فلسطینی امروز جمعه اعلام کردند محمود عباس از سخنان خود در مراسم افتتاحیه شورای ملی فلسطین درباره یهودیان اروپا عذرخواهی و بر محکومیت هولوکاست و احترام به یهودیت تاکید کرد.

وی پیش تر در سخنانی گفته بود کشتار جمعی یهودیان اروپا توسط هیتلر به دلیل یهودی ستیزی نازی ها نبوده بلکه به دلیل فعالیت فاسد اقتصادی آنان در غرب بوده است.

این رسانه ها اعلام کردند ابومازن در بیانیه ای به زبان انگلیسی، هولوکاست را به عنوان زشت ترین جنایت تاریخ محکوم کرد. در بیانیه ابومازن آمده است: در صورتی که مردم و بویژه یهودیان از سخنان من رنجیده خاطر شده اند، می گویم که چنین قصدی نداشته ام و من دین یهود را مانند دیگر ادیان، محترم می شمارم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: به طرح تشکیل دو کشور و همزیستی در امنیت و صلح پایبندم.

این سخنان عباس با واکنش شدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روبرو شد. نتانیاهو گفت: محمود عباس در آیین افتتاحیه شورای ملی فلسطین گفته است ظلم به یهودیان اروپا نه به خاطر یهودی بودن آن ها بلکه به خاطر فعالیت های اقتصادی آن ها بوده است.

جیسون گرینبلات، نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه نیز در توییتر خود نوشت: همه باید سخنان محمود عباس را بدون هیچ قید و شرطی محکوم کنند. این سخنان بسیار تاسف بار، ناراحت کننده است.

انتهای پیام/

رییس تشکیلات خودگردان از یهودیان عذرخواهی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا عذر خواهی کرد؟
آخرین اخبار