مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: تا امروز 5 غرفه مواد غذایی در نمایشگاه کتاب بسته شده است.

ادبیات در هفتهبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داد؛ در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم؛

 

5 غرفه مواد غذایی در نمایشگاه کتاب پلمپ شد/ نمایشگاه کتاب تهران باید صاحبخانه شود

حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نشست خبری خود اظهار کرد:  مهمترین چالش نمایشگاه کتاب را موضوع جابه‌جایی همیشگی می دانم و باید یکبار برای همیشه برای صاحبخانه شدن نمایشگاه کتاب فکری اساسی بکنیم تا جلوی هزینه های مادی و معنوی این جابجایی ها گرفته شود.

وی افزود: با صاحبخانه شدن نمایشگاه کتاب نمایشگاه مطبوعات، قران و رسانه های دیجیتال نیز تعیین تکلیف می شوند تا وقتی که این موضوع قطعی نشده است، با توجه به دسترسی امکانات ویژه و همکاری خوب مدیران مصلی بهتر است در همین مکان نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم.

او در این نشست خبری، از بسته شدن 5 غرفه اغذیه فروشی در نمایشگاه کتاب خبر داد.


وزیر ارشاد از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

استقبال گرم بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب از غرفه های ناشران خارجی

داوود موسایی، مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب درباره وضعیت ناشران خارجی گفت: از نظر من امسال با توجه به وضعیت ارزی که پیش آمد انتظار استقبال کم از این بخش را داشتیم؛ اما استقبال نه تنها کم نبود بلکه خوب بود و ما از این وضعیت راضی هستیم.

او ادامه داد: استقبال مردم هم بسیار خوب بود. من طی گفتگویی که با برخی از ناشران داشتم متوجه استقبال گرم بازدید کنندگان شدم و بازدید مردم از بخش ناشران خارجی حدود 10_15 درصد بالاتر از حد انتظار ناشران این بخش بود.

همایون امیرزاده، سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: امسال با انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلی شاهد تفاوت پدیده نمایشگاه سی و یک در مصلی شدیم. افزایش محیط اختصاص داده شده به ناشران و... باعث شد نمایشگاه سی و یکم را نمایشگاهی متفاوت بدانیم. اینکه چرا دوباره مصلی را برای برگزاری نمایشگاه کتاب انتخاب کردیم قبلا گفته شده است. میزان بازدید از نمایشگاه و گستردگی این نمایشگاه این ضرورت را نشان می داد که نقص های شهر آفتاب رفع شود اما با رسیدگی به زیرساخت ها، به نظر می رسد مصلی مکان بهتری برای برگزاری این نمایشگاه بود.

غرفه صربستان در نمایشگاه کتاب افتتاح شد

لاوران وزیر فرهنگ و ارتباطات صربستان در مراسم افتتاحیه غرفه صربستان، میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه سعی می کنیم بازدید کنندگان از بخش های مختلف غرفه صربستان در نمایشگاه کتاب لذت ببرند، اظهار کرد: امیدوارم حضور صربستان در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان میهمان ویژه باعث شود که همکاری بین نویسندگان و شاعران دو کشور ایران و صربستان علاوه بر کتابخوانی و ترجمه افزایش چشمگیری داشته باشد.

افتتاحیه نمایشگاه کتاب بدون حضور رئیس جمهور برگزار شد

سید عباس صالحی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه چند ماه قبل در اختتامیه جایزه کتاب سال مفتخر به حضور رئیس جمهور بودیم، بیان کرد: امروز تا اخرین ساعات قرار بود رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب حاضر شود؛ اما پاره ای اتفاقات بین المللی و بحث های داخلی به تصمیمات سریع نیاز داشت. به خصوص روزهای پیش رو تعطیل است و رئیس جمهور سفری استانی به خراسان جنوبی دارند که به بنده این نیابت را دادند به میهمانان و ناشران عذر ایشان را برسانم.

 

انتهای پیام/

 

رویدادهای ادبی در هفته اول اردیبهشت 97

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار