طالقانی: هیئت فوتبال خوزستان مقصر حواشی مراسم اهدای جام قهرمانی استقلال نیست

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هیئت فوتبال خوزستان مقصر حواشی مراسم اهدای جام قهرمانی استقلال نیست و باید برنامه ریزی دستگاه های مراقبتی بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  عبدالکاظم طالقانی درباره حواشی دیدار فینال جام حذفی بین استقلال و خونه به خونه بابل و حضور 12 هزار تماشاگر در زمین در زمان برگزاری جشن قهرمانی بیان کرد: هر برنامه‌ریزی که برای برگزاری مسابقات انجام می‌شود، احتمال دارد مشکلاتی هم داشته باشد. وقتی کل عوامل زمین و  افراد مسئولی که آنجا حضور دارند، تابع ما نیستند این مسائل هم پیش می آید. ورزشگاه در اختیار هیئت فوتبال نیست و  زمانیکه به عنوان کادر اجرایی به کمک سازمان لیگ می‌آییم باید برخی اختیارات را به ما بدهند. این کار انجام نشد و در مورد بلیت فروشی هم نظرمان این بود بلیت‌فروشی ساعت 9 انجام شود اما یکی از مسئولان سازمان لیگ گفت این کار باید ساعت 14 انجام شود.

او ادامه داد: طبق دستور حیدر بهاروند بلیت فروشی به ما واگذار شده بود. آن چیزی که من می‌گفتم باید انجام می‌ شد و اشتباه صورت گرفته از مسئول سازمان لیگ است.  اگر همان موقع دستور ما را اجرا می کردند، چنین مشکلی پیش نمی‌آمد. به هر حال این کار به منافع هیئت فوتبال و سازمان لیگ ضرر رساند و باید در برنامه های آینده تدابیری درنظر بگیریم که چنین مشکلاتی پیش نیاید. کار بزرگی انجام دادیم که نباید نادیده گرفته شود. هجوم هواداران به داخل زمین هم در فوتبال ایران طبیعی است.

طالقانی درباره اینکه چه کسی دستور داده است هیئت فوتبال خوزستان در بحث امنیت بازی دخالت نکند، بیان کرد: درباره عوامل داخل ورزشگاه تقسیم کار شده بود و این امر بر عهده سازمان لیگ بود. هیچ دخالتی در این زمینه نداشتیم و تنها وظیفه ما  بحث بلیت‌فروشی بود. من در خرمشهر حضور نداشتم و عوامل ورزشگاه برای حفظ احترام مسئول سازمان لیگ، حرف او را گوش کرده  و بلیت فروشی را از ساعت 14 آغاز کردند. احترام سعید فتاحی محفوظ است اما بلیت فروشی باید در همان ساعت مدنظر هیئت فوتبال و با نظم انجام می شد.

او درباره اینکه با توجه به بیرون بردن جام قهرمانی استقلال از سوی هواداران و دزدیده شدن مدال سه بازیکن این تیم، احتمال دارد از سال آینده هم فینال جام حذفی در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر برگزار شود یا خیر، گفت:  فینال جام حذفی با پیشینه و  ایده فرهنگی صحیحی در خرمشهر برگزار می شود. دنبال این بودیم  این کار را برای زنده شدن یاد دفاع مقدس و جوان هایی که در خرمشهر شهید شدند، انجام دهیم. نباید اشتباهات اینچنینی صورت بگیرد و باید امنیت بیشتری ایجاد کنیم تا افرادی که در بازی شرکت می کنند، احساس امنیت داشته باشند. از بازیکنان استقلال عذرخواهی می‌کنم و باید دستگاه‌های مراقبتی برنامه‌ریزی کنند تا این اتفاق ها تکرار نشود.

رئیس هیئت فوتبال خوزستان درباره اعتراض برخی مربیان لیگ برتری به افزایش تعداد سهمیه این استان به چهار تیم در لیگ برتر گفت: اگر در زمینه تبلیغات رشد داشته باشیم، هیچ باشگاهی مشکل مالی ندارد. هر باشگاهی با تلاش به به لیگ برتر صعود کند، هیچ ایرادی ندارد. فوتبال خوزستان توان و  پتانسیل بازیکن سازی دارد. در 4 سالی که من رئیس هیئت فوتبال خوزستان بودم، یادم نمی آمد 2 تیم این استان در لیگ برتر حضور داشته باشند بلکه شروع کارمان با سه تیم بوده است و  امسال هم چهار نماینده داریم. هیچ انتقادی به این موضوع وارد نیست چراکه توان حضور چهار تیم در لیگ برتر را داریم. برای این کار زحمت می کشیم و اگر مشکلات مالی هم حل شود، ایرادی وجود ندارد.

طالقانی درباره مشکلات مالی تیم های استقلال خوزستان و صنعت نفت در لیگ هفدهم بیان کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته اگر برخی برنامه ها اجرا شود، از لیگ هجدهم مشکلات مالی کل تیم ها و حتی هیئت های فوتبال استان ها حل می شود.

او درمورد احتمال تمدید قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران برای جام ملتهای آسیا گفت: قرارداد کی روش تا پایان جام ملتهای آسیا تمدید می شود اما درباره مبلغ آن حضور ذهن ندارم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد حواشی مربط به عقد قرارداد با آدیداس  و ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع گفت: باید کمک کنیم تا برای تیم ملی آرامش ایجاد شود و در این وضعیت کی روش بتواند با خیال راحت برای تیم ملی کار و برنامه ریزی کند. از جزئیات پیگیری نمایندگان مجلس به بحث قرارداد با آدیداس هم اطلاعی ندارم. اگر از هدایت ممبینی که در بحث بازاریابی فعالیت می کند، سؤال بپرسید اطلاعات کامل تری به شما می دهد.

انتهای پیام/

اظهارات عبدالکاظم طالقانی درباره حواشی فینال جام حذفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار