جشنواره غذای اکو، مصداق بارز دیپلماسی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ درویش امیری استاندار زنجان در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو - جاده ابریشم که در محل نمایشگاه‌های دائمی کاسپین زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ورود غذا‌های سنتی به سفره‌های‌مان هستیم، گفت : دلیل اهتمام به این موضوع به این خاطر است که امروز یکی از فاکتور‌های مهم در جذب گردشگر، برگزاری همین جشنواره‌ها در حوزه غذایی است.

درویش امیری افزود:اگر به دنبال احیای سنت‌های دیرین و جذب گردشگر هستیم، باید نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌هایی همت بیشتری کنیم.

درویش‌امیری همچنین با بیان اینکه سازمان میراث‌فرهنگی در احیای بسیاری از سنت‌های دیرین ما سهم به‌سزایی داشته است، گفت: معتقدیم زنجان به واسطه میزبانی این رویداد که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و در راستای جذب گردشگر، گام‌های بلندی بردارد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم در این برنامه گفت: حوزه گردشگری از ظرفیت بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال برخوردار است.

خدایی افزود: حوزه گردشگری با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد، از ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال در کشور برخوردار است و باید از این ظرفیت در راستای تحقق این مهم بهره کافی را برد.

وی افزود: زنجان جزو استان‌هایی است که در برگزاری جشنواره‌های مختلف عملکرد موفقی از خود به جای گذاشته و نمونه بارز آن جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ. جاده ابریشم است که امیدواریم این روند در سایر حوزه‌ها نیز تداوم داشته باشد.

رحمتی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان هم با بیان اینکه در چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ. جاده ابریشم شاهد برپایی ۱۵ غرفه خارجی از ۱۴ کشور بودیم، افزود: یکی از مزیت‌های این جشنواره، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی مرتبط با حوزه غذا، آشپزخانه و پذیرایی از مهمانان بود که در این راستا می‌توان به برپایی ۳۱ غرفه در حوزه محصولات صنایع‌دستی و نیز ۱۰ غرفه در حوزه مواد اولیه افزودنی‌های پخت غذا اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ع

جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم در زنجان به پایان رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.