امام جمعه گلپایگان گفت: در مجلس باید از حقوق معلمان دفاع شود و کم بودن بودجه آموزش و پرورش خیلی نگران‌کننده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید علی طهماسبی دیروز در آیین تحلیل از مقام معلم و پیشکسوت فرهنگی علی‌اکبر جعفری، اظهار کرد: روز معلم روز بزرگی است زیرا به گفته پیامبر گرامی اسلام(ص) یاد دادن علم و دانش صدقه است و حتی ثواب آن بالاتر از تمام صدقه‌ها است.

وی با بیان این‌که مقام معلم در آیات مختلف قرآن آمده است، افزود: یادگرفتن علم و دانش در گرو زحمات معلمان فرهیخته بوده و شغل معلمی شغل انبیا است، همان‌گونه که پیامبران مردم را از گمراهی به سمت خدا هدایت می‌کردند معلم نیز جهل و نادانی را از جامعه ریشه‌کن می‌کند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به این‌که معلم جان و روح به متعلمین خود می‌بخشد و باید قدر و ارزش معلم را دانست، گفت: اگر معلم وظیفه معلمی را بداند و بدان عمل کند خداوند دانش را بر معلم افزون می‌کند.

وی ادامه داد: نقش معلم نقش حساسی است، معلم نقش هدایت انسان را بر عهده دارد و اگر بر خلاف آن عمل کند به یک ملت خیانت کرده است.

طهماسبی با بیان این‌که باید از مقام پیشکسوتان فرهنگی تجلیل شود، ابراز کرد: در مجلس باید از حقوق معلمان دفاع شود و کم بودن بودجه آموزش و پرورش خیلی نگران‌کننده است، در برخی کشورها 70 درصد بودجه به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

وی تأکید کرد: تکریم معلم به معنای افزایش حقوق معلم است و نباید معلمان برای تأمین معیشت  شغل دوم و سوم انتخاب کنند که زیبنده مقام معلم نیست.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: اهمیت دادن به علم و دانش به معنای این است که یک معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد و معلم باید وقت غیر کلاس را مطالعه کند.

وی اضافه کرد: اگر مشکلات مالی معلم برطرف شود آموزش و پرورش ما ترقی و پیشرفت می‌کند و به جای این‌که آموزش‌محور باشد به سمت پژوهش‌محوری می‌رود و دانش‌آموز پژوهش‌محور تربیت  می‌کند.

طهماسبی با بیان این‌که انتقال دادن ارزش‌های اسلامی به دانش‌آموزان از وظایف معلم است، عنوان کرد: آموزش مسائل اخلاقی، شیوه چگونه زیستن، فضائل اخلاقی و انتقال مفاهیم دینی به دانش‌آموز از وظایف معلم است.

وی تصریح کرد: بیان مسائل اخلاقی و دینی وظیفه تمام معلمان است، اگر معلمان ریاضی و فیزیک و شیمی مسائل اخلاقی و ارزش‌های دینی را به دانش‌آموزان تزریق کنند تأثیر آن بیشتر است.

در ادامه حبیب‌اله جمالی مدیر آموزش و پرورش گلپایگان ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: یاد و خاطره آیت‌الله مطهری و 13 معلم شهید و 80 دانش‌آموز شهید گلپایگان را گرامی‌ می‌دارم.

وی گفت:به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از 22 معلم نمونه استانی تجلیل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم تحلیل از مقام معلم و پیشکسوت فرهنگی علی‌اکبر جعفری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
تکلیفتون امسال معلوم میشه!! ؟
آخرین اخبار