آیت‌الله علوی گرگانی گفت: هدف از زندگی در این دنیا باید خدمت‌ به مردم باشد،خدمت رسانی در قالب دین قرار گیرد.

هدف انسان از زندگی در این دنیا باید خدمت‌رسانی به مردم باشدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از پرسنل جهادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء  با بیان هدف خداوند متعال از رسالت انبیاء و ائمه معصومین(ع) در میان مردم اظهار کرد: خداوند متعال درآیات قرآن کریم فرموده من بندگان را آفریدم و باید آن‌ها را هدایت کنم.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرمایند همه آسمان‌ها و زمین را برای انسان و شما را برای خودم آفریده‌ام، چنین خدایی که ما را این‌قدر دوست داشته و همه‌چیز را به خاطر ما آفریده است آیا شایسته پرستش نیست؟.

این مرجع تقلید با تأکید بر داشتن صفت خدایی از سوی انسان‌ها گفت: برخی از افراد جامعه واقعاً انسان‌های خدومی بوده و به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستند، و تنها خود را در کارها در نظر نمی‌گیرند، خداوند این انسان‌ها را دوست داشته و برای آنان اجر و پاداش عظیمی در نظر می‌گیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند خداوند دو گروه از بندگان خود را بخشیده یکی که سنگ در راه بندگان خدا گذاشت تا مسیر رفت‌وآمد مردم که باران آمده هموار گردد، دیگری در زمانی که بارش باران بند آمد و از سر راه مردم برداشت، چنین فردی که برای حل مشکل رفت‌وآمد مردم سنگی گذاشته و سنگی برمی‌دارند از اجر و پاداش عظیمی در پیشگاه الهی برخوردارند.

وی خطاب به پرسنل قرارگاه خاتم‌الانبیا با بیان این که هدف انسان از زندگی در این دنیا باید خدمت‌رسانی به مردم باشد،گفت: اگر در راه خدمت‌رسانی به مردم حتی حقوقی هم دریافت می‌کنید باید این حقوق در راستای خدمت به مردم بوده و خدمت به مردم باید در قالب دین قرار گیرد، اگر انسان در راه رضای خدا خدمت کند عملش در پیشگاه الهی موردپذیرش قرار خواهد گرفت و از اجر و پاداش الهی برخوردار خواهد بود.

این مرجع معظم تقلید با تاکید بر اینکه نیت مؤمن بهتر از عمل انسان کافر است، تصریح کرد: ایمان به انسان بها می‌دهد، و داشتن اعتقاد به خداوند عمل انسان را دارای فضیلت می‌کند.

انتهای پیام/ش

دیدار جمعی از اعضای قرارگاه خاتم الانبیاء با آیت الله علوی گرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار