داوود موسایی استقبال از بخش ناشران خارجی در سی و یکمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب را رضایت آمیز توصیف کرد و گفت: انتظار این استقبال را با توجه به وضعیت ارزی نداشتیم.

استقبال گرم بازدیدکنندگان از بخش ناشران خارجیبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  داوود موسایی مدیرکمیته ناشران خارجی درباره وضعیت بخش ناشران خارجی گفت: از نظر من امسال باتوجه به وضعیت ارزی که پیش آمد، انتظار استقبال کم از این بخش را داشتیم اما استقبال نه تنها کم نبود بلکه خوب بود و ما از این وضعیت راضی هستیم.

او ادامه داد: استقبال مردم هم بسیار خوب بود. من در طی گفتگویی که با برخی از ناشران داشتم، متوجه استقبال گرم بازدیدکنندگان شدم و بازدید مردم از بخش ناشران خارجی حدود 15- 10 درصد بالاتر از حد انتظار ناشران این بخش افزایش یافته بود. البته با توجه به اینکه دیروز روز تعطیلی بود و تعطیلات آخر هفته باعث عدم حضور مردم شده بود ولی مردم بسیار استقبال کردند.

مدیر کمیته ناشران خارجی اظهار کرد: خوشبختانه همکاران ناشر و واردکننده کتاب همکاری بسیار خوبی علی رغم نابسامانی ارزی با ما داشتند و در میزان سفارشات‌ آن‌ها نسبت به سال قبل تغییری احساس نشد.

موسایی در مورد نوسانات بازار ارز بر حضور ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: ناشران خارجی معمولا از طریق نمایندگان‌شان در نمایشگاه شرکت می‌کنند و به ندرت ناشران خارجی حضور پیدا می‌کنند مگر نهادهای کوچکی که بخواهند در نمایشگاه شرکت کنند. نماینده‌های ناشران بزرگ خارجی هم کتاب‌هایشان را به مخاطبان عرضه می‌کنند و تاثیرات ارز خیلی تا به حال در این مسئله مشاهده نشده است.

این فعال حوزه نشر در مورد بررسی وضعیت این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: این دوره از نمایشگاه تقریبا مثل دوره‌های قبل بوده است البته تغییراتی در حال رخ دادن است که اگر انجام بشود، شاید اتفاقات جدیدی صورت بگیرد.

مدیر کمیته ناشران خارجی در پایان گفت: یک مسئله بسیار مهمی که در این میان وجود دارد، این است که در پایان هرنمایشگاه باید برای نمایشگاه سال آینده تدابیری اندیشه شود تا ما در لحظه آخر دچار برخی مشکلات و نواقص نشویم. خوشبختانه طی جلسه‌ای که با رئیس نمایشگاه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در پایان این دوره از نمایشگاه، کار نمایشگاه بعدی را از اوایل خرداد آغاز کنیم تا در پایان به نمایشگاه مطلوبی برسیم.

موسایی درباره تعداد ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران گفت: 45 کشور لاتین و 86 ناشر از کشورهای عربی در نمایشگاه کتاب حضور دارند. تعداد 116 هزار و 152 عنوان کتاب لاتین و 38 هزار و 823 عنوان کتاب عربی در نمایشگاه عرضه شده است.

گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار