معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهورگفت:دولت امسال برای اشتغال زایی روستائیان در خود روستا‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور امروز در سفر به ارومیه و در جریان بازدید از روستاهای این شهر ستان گفت: دولت امسال برای اشتغال زایی روستائیان در خود روستا‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد کرد که این  تسهیلات برای راه اندازی واحدهای تولیدی و طرحهای اشتغال زایی روستاها پرداخت می شود.
وی افزود : براسای این طرح برای روستائیانی که در قالب شرکت تعاونی اقدام کنند 4 برابر موجودی تا سقف 8 میلیارد تومان با کارمزد 4 درصد و برای افرادی که بصورت شخصی اقدام کنند با کارمزد 6 درصد تسهیلات پرداخت خواهد شد .

رضوی سهم آذربایجان غربی را از این اعتبارات 500 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد :با توجه به موقعیت خاص این استان مرزی و وجود ظرفیت های مناسب اقتصادی پیش بینی می کنیم روستائیان از این طرح استقبال کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور از اجرای طرح اشتغال زایی روستائیان در شهرهای زیر 10 هزار نفر هم خبر داد و گفت : کارمزد این تسهیلات در این شهرها 10 درصد تعین شده است.
رضوی با اشاره به اینکه در تعدادی از استانهای کشور عملیات اجرایی این طرح آغاز شده است، اظهار کرد : با توجه به میانگین اشتغال زایی 1 نفر در ازای هر 100 میلیون تومان امیدواریم با اجرای کامل طرح اشتغال زایی روستائیان برای 120 هزار جوان روستایی شغل ایجاد شود و تحولی درصنعت وتولید روستاها شکل بگیرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در سفر به ارومیه از چند روستای این شهر بازدید کرد و ازنزدیک در جریان آخرین وضعیت طرحهای عمرانی ،بهداشتی،خدماتی ،آموزشی و ورزشی قرارگرفت و رودرو با مردم صحبت کرد .

انتهای پیام/م

صحبت های معاون  توسعه روستایی رئیس جمهور در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.