دبیر علمی کنگره بین المللی شعر توحیدی گفت: سومین کنگره دوسالانه بین المللی شعر توحیدی در دانشگاه اسلامی واحد میبد از توابع استان یزد آغاز شد.

دبیر علمی کنگره بین المللی شعر توحیدی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: سومین کنگره دوسالانه بین المللی شعر توحیدی با شرکت ۲۵۹ نفر از ۵۶ شهر ایران و ۱۱ کشور امروز پنجشنبه در دانشگاه اسلامی واحد میبد از توابع استان یزد آغاز شد.

ذکریا اخلاقی افزود: از مجموع شرکت کنندگان ۲۱۹ نفر از جمهوری اسلامی ایران و بقیه شهروندان پاکستان، افغانستان، هندوستان، لیبریا، سوریه، مالی، جمهوری آذربایجان، اندونزی، روسیه، ترکیه و کامرون هستند.

وی ادامه داد:در مجموع ۹۲۷ اثر به بخش داوری راه یافت که از این تعداد ۸۶۸ اثر به زبان فارسی و بقیه غیرفارسی است.

اخلاقی گفت: کنگره بین المللی شعر توحیدی در ۲ بخش کودک و نوجوان و بزرگسال به مدت یک روز و با محور‌های توحید و معارف توحیدی، شرح شاعرانه اسماء و صفات خداوند متعال، جلوه‌های جلال و جمال الهی در پدیده‌های جهان، و تماشای عظمت خداوند در عالم برگزار می‌شود.

این شعر یزدی دیگر محور‌های انتخابی را ستایش و ثنای پروردگار، نیایش و مناجات در آستان حضرت حق، سپاس و شکرگزاری به درگاه خداوند منان، تسبیح و تقدیس خداوند متعال، گفت و گوی عارفانه با معبود ازلی در قالب‌های مختلف شعری ذکر کرد.

اخلاقی اظهار کرد: در آیین اختتامیه کنگره یادشده که عصر امروز برگزار می‌شود از خالقان آثار برتر تجلیل و ۲ کتاب شعر توحیدی رونمایی می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۰۰ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد و در مجاورت جاده تهران - یزد - بندعباس، کرمان و زاهدان قرار دارد.

انتهای پیام/ی

سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی در میبد شروع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.