رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی گفت: با توجه به اهتمام شهردار اهواز مبنی بر احداث پارک ایران‌زمین لازم است مطالعات اقتصادی و اسناد فراخوان آن تهیه شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  صفی خانی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی بیان داشت: با توجه به اهتمام شهردار محترم اهواز مبنی بر احداث پارک ایران‌زمین از طریق سرمایه‌گذاری لازم است مطالعات اقتصادی و اسناد فراخوان آن تهیه شود.

وی افزود: با توجه به‌جا نمایی و احداث المان‌ها (آثار ثبت‌شده جهانی و ملی هر استان) ماهیت فرهنگی پارک مینیاتور، برنامه‌ریزی جهت ارائه فرهنگ، آداب و سنن هر استان در قالب دهه‌های فرهنگی برای هر استان می‌تواند از جذابیت‌های این پارک و یکی از راه‌های تأمین منابع درآمدی برای سرمایه‌گذار باشد.

صفی خانی عنوان کرد: به همین منظور مقرر شد معاونت فرهنگی و امور اجتماعی پیشنهادات خود را در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی و فضای موردنیاز اعلام کند.

حاجی نجف، مدیر مطالعات معاونت فنی و عمرانی و معاون برنامه‌ریزی سازمان بهسازی و نوسازی نیز گفت: پارک مینیاتور به ابعاد 5 هکتار توسط مشاور نشان شهر (مشهد) در محل پارک شهروند طراحی‌شده است.

وی افزود: در مطالعات مشاور احداث و جانمایی حداقل 28 المان در این پارک لحاظ شده است، نمونه‌های مشابهی از این پارک در شهرهای مشهد و تبریز نیز احداث‌شده است.

سراج، معاون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیز گفت: نمونه‌هایی از پارک مینیاتور در کشورهای دیگر و تعدادی از شهرهای ایران ساخته‌شده است. انجام اقداماتی به‌منظور ایجاد جذابیت، اجرای برنامه‌های فرهنگی و جانمایی مناسب وسایل بازی برای کودکان و ... جهت بازدیدکنندگان از اقدامات لازم برای استقبال مردمی از این پارک است.

 گفتنی است؛ با حضور صفی خانی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، سراج معاون فرهنگی، ورزشی و امور اجتماعی، امیری فرد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز، کعب عمیر مدیرعامل سازمان زیباسازی، حاجی نجف مدیر مطالعات معاونت فنی و عمرانی و معاون برنامه‌ریزی سازمان بهسازی و نوسازی برگزار شد وضعیت احداث پروژه پارک مینیاتور (ایران‌زمین) موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اهواز صاحب پارک منیاتور می شود

برچسب ها: فضای سبز ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.