صید ۲۰ هزار تن ماهی غیرماکول در آب‌های ساحلی سیستان وبلوچستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار تن ماهی غیرماکول توسط کشتی‌های صیادی صنعتی ترال در آب‌های ساحلی این استان صید می‌شود.

مهرداد میرزایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از مجموع ۲۰ هزار تن صید کشتی‌های ترال در محدوده آب‌های ساحلی چابهار و کنارک ۱۵ هزار تن صادرات می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار تن ماهی در بنادر چابهار و کنارک صید شده که ۲۰ هزار تن آن مربوط به کشتی‌های ترال و بقیه توسط هزار و ۴۰۰ قایق و ۹۳۰ فروند لنج بوده است.

وی بیان کرد: صید ماهی‌های غیرماکول توسط کشتی‌های صیادی صنعتی (ترال) سالانه ۱۵۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری دارد.

وی ادامه داد: هر ساله در نیمه نخست به مدت سه ماه ۱۸ فروند کشتی صیادی صنعتی مشهور به ترال در آب‌های ساحلی سیستان و بلوچستان در محدوده هشت مایلی اقدام به صید ماهی‌های غیرماکول می‌کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شمار کشتی‌های ترال که در سال‌های گذشته بیش از ۶۰ فروند بوده هم اینک به ۱۸ فروند کاهش پیدا کرده است.

میرزایی با بیان اینکه صید سال‌های قبل کشتی‌های ترال به صورت کف روب در کف دریا بود و همه موجودات دریایی را جارو می‌کردند، خاطرنشان کرد: هم اینک برای این کشتی‌ها صیادی تا اعماق بیش از ۱۳۰ متر مشخص شده است و جای هیچ نگرانی برای آسیب رساندن به محیط زیست و سایر آبزیان کف دریا وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

صیدماهی در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار