مسئولین امنیتی و رئیس اداره ثبت احوال نفوس افغانستان بار دیگر در مورد چگونگی تامین امنیت روند ثبت نام رای دهندگان و توزیع شناسنامه در مجلس نمایندگان استیضاح می‌شوند.

مجلس افغانستان بار دیگر مقامات امنیتی احضار کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولین امنیتی و رئیس اداره ثبت احوال نفوس افغانستان بار دیگر در مورد چگونگی تامین امنیت روند ثبت نام رای دهندگان و توزیع شناسنامه در مجلس نمایندگان استیضاح می‌شوند.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس افغانستان گفت: مقامات امنیتی و رئیس اداره ثبت احوال نفوس در نشست روز دوشنبه آینده مجلس دعوت شده اند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امنیت یکی از عناصر مهم در شفافیت انتخابات است گفت: در کمیته روسا فیصله شد که مسئولین نهادهای امنیتی و رئیس اداره ثبت و احوال نفوس در مورد چگونگی تدابیر برگزاری انتخابات و مقابله با عملیات خندق طالبان روز دوشنبه آینده دعوت شوند.

به گفته وی، شکایت های زیادی نیز در رابطه با چگونگی توزیع شناسنامه‌ها وجود دارد که احتمال تقلب گسترده را نیز افزایش داده است؛ همچنین گفته می‌شود که مواد انتخاباتی تاکنون در مناطق کوهستانی انتقال نیافته است.

در همین حال، برخی نمایندگان مجلس به شدت از عدم تامین امنیت انتخابات و زدن برچسب در شناسنامه‌ها ابراز نگرانی کرده و خواستار یافتن راه حل در این دو مورد شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.