یونکر: اتحادیه اروپا تهدید را در مذاکره درباره تعرفه‌های گمرکی با آمریکا نمی‌پذیرد

رئیس کمیسیون اروپا گفت اتحادیه اروپا در مذاکره با آمریکا بر سر کسب معافیت دائم از پرداخت مالیات گمرکی به واشنگتن، تهدید را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه گفت: اتحادیه اروپا در مذاکرات بر سر معافیت دائمی از تعرفه‌های وارداتی آمریکا بر فولاد و آلومینیوم، تهدید را نمی‌پذیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشتم مارس سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب ۲۵ درصد و ۱۰ درصد افزایش دهد. با این حال، رئیس جمهور آمریکا تا تاریخ ۱ ژوئن سال جاری میلادی، برای اتحادیه اروپا معافیت موقت در نظر گرفته است. این در حالی است که سران اتحادیه اروپا اعلام کرده اند همچنان مقاصد آمریکا از این اقدام مشخص نیست.

یونکر در پارلمان اروپا گفت: «من می‌خواهم بار دیگر درخواست بدون پیش‌شرط و دائمی شدن این معافیت را بیان کنم. به باور ما، مسئله امنیت ملی آمریکا اقدامات واشنگتن را توجیه نمی‌کند.»

یونکر در سخنرانی خود هنگام ارائه برنامه بودجه آینده اتحادیه اروپا افزود: «ما به مذاکرات خود با آمریکا ادامه می‌دهیم؛ اما با تهدید مذاکره نخواهیم کرد.»

مسئله تعرفه‌های گمرکی یکی از موضوعاتی بود که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در دیدار خود با دونالد ترامپ در آمریکا مطرح کرد. با وجود این، همچنان مشخص نیست آمریکا در صدد در نظر گرفتن معافیت دائمی مالیاتی برای اتحادیه اروپا خواهد بود یا خیر.

مرکل پس از ملاقات با دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «کاملا واضح است که رئیس جمهور (آمریکا) در این‌باره تصمیم گیری خواهد کرد. ما درباره مسائل کنونی گفتگو کردیم. در نهایت، تصمیم‌گیری با رئیس جمهور خواهد بود.»

انتهای پیام/

اظهارات  رئیس کمیسیون اروپا درباره مذاکرات بر سر تعرفه‌های گمرکی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار