معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان گفت: تمام آسانسور‌های سطح استان باید شناسنامه دار شوند.

باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  باید ترتیبی اتخاذ شود تا تمام آسانسور‌های سطح استان شناسنامه دار شوند و در این شناسنامه مشخصات شرکت نصاب و شرکت نگهدارنده در محل آسانسور به صورت پلاک نصب شود.

وی افزود: برای این منظور تمام شرکت‌هایی که در زاهدان آسانسور نصب کرده اند باید ظرف مدت تعیین شده نسبت به نصب شناسنامه در محل آسانسور اقدام کنند و چنانچه این اقدام انجام نشود اجازه فعالیت در این استان را نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان اظهار داشت: در بحث استانداردسازی آسانسور‌ها باید چارچوب معینی را طراحی و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شود تا دستگاه‌ها در آن چارچوب وظایف خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افرادی بدون داشتن مجوز و با استفاده از خلاء‌های موجود مشغول فعالیت هستند و آسانسوری نصب می‌کنند که تحت قوانین تعریف شده نیست، باید چارچوب معینی طراحی و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شود تا دستگاه‌ها در آن چارچوب وظایف نظارتی خود را انجام دهند.

باقرکرد تصریح کرد: در بسیاری از شهر‌ها که قوانین استاندارد رعایت می‌شود هر چند سال این قوانین تغییر می‌کند و برای انطباق با قوانین جدید قطعات عوض می‌شوند که قطعات دست دوم و تعویضی به شهرهایی، چون اینجا که هنوز خیلی ضابطه‌های تنظیمی رعایت نمی‌شود آورده و استفاده می‌شود یعنی آسانسور از همان اول با قطعات کهنه و دست دوم نصب می‌شود.

وی تاکید کرد:باید مهندس ناظر در هر فاز بازرسی ابعاد اتاقک آسانسور را چک کند و با استاندارد مورد نظر تطابق داده شود چراکه موارد متعدد دیده شده که ساختمان با طبقات زیادی ساخته شده و در انتها مشخص شده که اتاقک آسانسور مطابق قواعد ساخته نشده و پروژه متوقف می‌ماند.

انتهای پیام/گ

شناسنامه دار شدن آسانسورها در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار