خارا خبر داد

تقویت اکیپ‌های بررسی صحنه جرم از اولویت‌های ناجا

رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا گفت: تقویت اکیپ‌های بررسی صحنه جرم و تجهیز آزمایشگاه‌های جنایی از اولویت‌های ناجا است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین خارا رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا در جلسه کارگروه روسای پلیس‌های تخصصی ناجا که در مرکز تشخیص هویت برگزار شد، با اشاره به اقدامات تاثیرگذار تشخیص هویت در سطح کشور، اظهار کرد: این مرکز در سوانح و بلایا نقش بزرگی داشته است، به طوری که در شناخت هویت قربانیان حوادثی چون منا، پلاسکو، معدن یورت گلستان و غیره نقش بسیار تاثیرگذاری از خود به جای گذاشته است.

وی افزود: بررسی فنی صحنه‌های جرم، اعمال روش‌های علمی و آزمایشگاهی، جمع آوری اطلاعات بیومتریک از افراد جامعه (اثر انگشت، ژنتیک، چهره و عنبیه) و تشخیص هویت اشخاص زنده، اجساد، اشیاء و غیره بخشی از وظایف مرکز تشخیص هویت است.

رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به وضعیت کلی خدمات انتظامی تشخیص هویت کشور، بیان کرد: با تلاش شبانه روزی کارکنان در سراسر کشور، به تعداد ۴۰۰ هزار استعلام تعیین صلاحیت داوطلب همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ایام نوروز ۹۶، به صورت فشرده پاسخگو بودیم.

وی در خصوص بررسی پرونده و نمونه‌های ارجاع شده به آزمایشگاه‌های جنایی تشخیص هویت سراسر کشور، بیان داشت: با توجه به مقایسه پرونده و نمونه‌های بررسی شده در ۵ سال گذشته، افزایش در پرونده‌ها، مخصوصا نمونه‌های جمع آوری شده را داشته‌ایم که این امر در پی عواملی همچون دقت در بررسی صحنه‌ها، حضور بیشتر تیم‌های بررسی صحنه جرم و افزایش دقت این کارشناسان در جمع آوری نمونه‌ها بوده است.

خارا توضیح داد: تقویت اکیپ‌های بررسی صحنه جرم، توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های جنایی، توسعه و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی بیومتریک و غیر بیومتریک، ارتقای توان علمی و تخصصی کارشناسان، دستیابی به توان علمی جدید، از جمله اقدامات شاخص و تاثیرگذار تشخیص هویت است.

رئیس مرکز تشخیص هویت همچنین اضافه کرد: ایجاد رشته تشخیص هویت در دانشگاه علوم انتظامی امین در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و جذب دانشجو از بهمن ۱۳۹۴ و غیره از دیگر اقدامات اثر گذار بوده است.

وی به توانمندی بالای کارکنان و متخصصان این مرکز اشاره و عنوان کرد: همکاران ما در بخش‌های مختلف، مهارت بسیار بالایی دارند؛ چراکه در ماموریت‌های خود، بیش از پیش در انجام وظایفشان به خوبی عمل کرده‌اند.

خارا، امکانات این مرکز را برابر استاندارد‌های جهانی دانست و گفت: تجهیزات، آزمایشگاه‌ها و قسمت‌های مختلف این مرکز، از سطح بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

برابری امکانات مرکز تشخیص هویت ناجا با استانداردهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار