دو کتاب جدید داستانی نسرین ارتجایی نویسنده جوان کاشانی چاپ و در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ورق می خورد.

این داستان نویس جوان کاشانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: «سوکیاس» دهمین اثر داستانی وی نام یکی از این کتاب های داستان و مجموعه ای از صد داستان ریزه است که با نگاه و قلمی متفاوت به عوارض روحی،روانی مردم مختلف و تعدادی از اقلیت های مذهبی بازمانده از دفاع هشت ساله پرداخته است.
نسرین ارتجایی، «ماجرایی که می شود آن را انکار کرد» نام کتاب دیگر داستانی پژوهشی و گردآوری شده خود ذکرکرد و گفت: این کتاب مجموعه داستان هایی از نویسندگان معاصر ایرانی با آثاری از علیرضا محمودی ایرانمهر،زهرا زواریان،حسن فرهنگی،مهدی کفاش،حمید رضا اکبری(شروه)،سعید آفایی مرجان ریاحی ،سمیه یخچالی،مونا بدیعی و غیره است.

این داستان نویس جوان و فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه دو کتاب تازه منتشر شده وی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه و رونمایی می شود گفت: دو کتاب وی به همت انتشارات هشت و صدای ادبیات مستقل چاپ و منتشر شده است.
ارتجایی که برنده جوایز ادبی معتبری مثل جایزه ادبی اصفهان و شهید حبیب غنی پور تهران است در ادامه نوشتن رمان دو هزار صفحه ای خود را در سه سال اخیر یادآورشد و گفت: زمان انتشار این رمان را که در حال تنظیم فصول پایانی آن می باشد بنا دلایلی پس از مرگ خود اعلام کرده است.

شایان ذکر است:نسرین ارتجاعی نویسنده خوش ذوق و برجسته کاشانی در نوشتن آثار دفاع مقدس با سبک نو و پست مدرن نوشتن را از 9 سالگی آغاز کرده و پس از آن کار نویسندگی را با چاپ داستان و رمان به صورت حرفه ای و تخصصی ادامه داد تا اینکه اولین کتابش با نام "قصری از حریر سرخ" را در اواسط دهه 70به چاپ رساند.

وی تا کنون توانسته ۱۹ اثر که سه مورد آن رمان «صدرا، مجنون آدم خوش‌شانسیه سارینا و کنار رودماین» است را به چاپ برساند.
کتاب های "آهای صلاح جات امنه " و " خودت خواستی اینجوری بیام" دو اثر وی و مجموعه یاداشتهای جانباز شیمیایی و «سردار شهید علی تبار» نیز با نام "دلم تنگه، دلم تنگ "و کتاب "گفتم و خندیدم و خندیدم و گفتم "با موضوع نقش شهید خرازی در آزادی خرمشهر برخی از آثار وی هستند.

کتاب های" زیر درخت اقاقی، کاش آخرین ستاره می شدم ، آواز شکیبایی ، شماره نمی دی ، صدرا(رمان برگزیده 2 جایزه ادبی اصفهان و شهید غنی پور تهران ) و یادداشت های طلائی از دست نوشته های خونین شهدای کاشان " از دیگر آثار نسرین ارتجایی است که افرادی چون حاج امیروفایی و یک مجروح شیمیایی از قهرمانان داستان‌های کوتاه دفاع مقدس وی هستند.
جشنواره اینترنتی داستان کوتاه کوتاه دفاع مقدس نیز به عنوان تنها جشنواره بی ستاد کشوری از ابتکارات ارتجایی است که حدود هفت دوره آن با شرکت نویسندگان داخلی و خارجی از سراسر دنیا برگزار شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.