جنگنده سوخو-۲۷ روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد و تا فاصله شش متری آن نزدیک شد.

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده روس بر فراز دریای بالتیک، خشم مقامات نظامی واشنگتن را برانگیختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار خبری در پایگاه اینترنتی خود نوشت مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند یک فروند جنگنده سوخو-27 روسیه امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرده است.

این برای دومین بار در سال جاری میلادی است که هواپیمای نظامی آمریکا توسط جنگنده ارتش روسیه رهگیری می شود. پیش تر در ماه ژانویه نیز اتفاق مشابهی روی داده بود.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا امروز طی اظهاراتی در این باره گفت: کشتی ها و هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا همواره با یگان های نظامی دیگر کشورها در ارتباط هستند. وی افزود نیروی دریایی آمریکا جزئیات «رویارویی خطرناک» امروز را ارائه خواهد کرد.

در ادامه گزارش هیل آمده است چندین مقام نیروی دریایی آمریکا که نامشان فاش نشده است، در گفتگو با سی ان ان، اظهار داشتند رویارویی جنگنده روس با هواپیمای شناسایی آمریکا حدود 9 دقیقه به طول انجامیده است. این منابع همچنین افزودند جنگنده روس تا فاصله 20 فوتی (6 متری) هواپیمای آمریکایی نزدیک شده است.

ماه ژانویه سال جاری میلادی، در حادثه ای مشابه یک فروند جت سوخو-27 روسیه تا 5 فوتی (یک و نیم متری) هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز دریای سیاه نزدیک شده بود.

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا با انتقاد از روسیه درخصوص این رویارویی، از مسکو خواست به توافق 1972 به منظور جلوگیری از برخورد هواپیماهای نظامی دو کشور پایبند باشد. وی هشدار داد اقدامات خطرناک این‌چنینی خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد.
انتهای پیام/

تعقیب هواپیمای شناسایی آمریکایی توسط جنگنده روسیه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار