وی به بهبود کیفیت اعضای هیئت علمی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از سال 93 تا 97 تعداد 68 نفر به مقام استادی و 36 نفر به مقام دانشیاری ارتقا پیدا کردند این در حالیاست که آییننامه ارتقای اساتید در دانشگاه امیرکبیر از سطح بالاتری نسبت به دانشگاههای دیگر برخوردار است.
رئیس دانشگاه امیرکبیر تعداد مقالات مشترک این دانشگاه با مراکز علمی معتبر دنیا را 885 مورد دانست و گفت: بهطور کلی در سال 2017 میلادی 2 هزار و 202 مقاله بینالمللی ارائه شد؛ در سالهای اخیر از نظر کیفیت هم دانشگاه امیرکبیر بالاترین کیفیت را از نظر مقالات در سطح دانشگاههای مهندسی در اختیار داشته است.
حجم قراردادهای صنعتی ما از میزان پیشبینی شده در سند چشمانداز بالاتر است خوشبختانه رقم قراردادهای صنعتی به نسبت سالهای قبل رشد چشمگیری داشته است و تعداد شرکتهای دانش بنیان و رقم قراردادهای آنها هم رشد داشته است؛ 225 نفر از دانشجویان این دانشگاه غیر ایرانی و بیشتر از کشورهای عراق، لبنان و افغانستان هستند در برنامهریزیهای صورت گرفته تلاش میکنیم تا تعداد دانشجویان غیرایرانی هم افزایش قابل توجهی پیدا کنند.
حجتالاسلام سید مهدی میراحمدی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه امبیرکبیر با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: موضوع انتظار و ظهور منجی تنها به دین اسلام و تشیّع محدود نمیشود بلکه این یکی از مسائل اعتقادی در تمامی ادیان است.
وی با بیان اینکه توجه به بحث مهدویت، توجه به جهان آینده است، گفت: اندیشمندان جهان آینده را فارغ از هرگونه زشتی و پلشتی میدانند در خصوص ولادت امام زمان (عج) هم کتب بسیار زیادی از قبل از ولادت ایشان توسط علمای سنی و شیعی در مورد شخصیت آن حضرت نوشته شده و ولادت ایشان را پیشبینی کردهاند.
میراحمدی در خصوص روز معلم گفت: واژههایی وجود دارند که نباید به صورت ظاهری آنها به نگاه کرد زیرا این کلمات بار مخصوص به خود را دارند؛ واژه معلم یکی از این کلمات است به طور طبیعی هر یک از ما انسانها یک شغلی را انتخاب میکنیم که باید ببینیم این شغل با چه چیزهایی سر و کار دارند؛ نجّار با چوب و خیاط با لباس سر و کار دارد اما کار معلم ساخت انسان است و این کار، کار فوقالعادهای است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه وصف یک شغل گاهی بی احترامی به واژه آن شغل است، گفت: نمیتوانیم بگوییم که معلمی تنها یک شغل است؛ معلمی کار خدا و انبیاء است آنچه در معلمی ارزشمند است آموزش و حل مسائل و فرمولهای سخت نیست بلکه تربیت و انسان محوری است شاید بتوان گفت که یکی از علتهای مشکلات امروز ما جدا شدن تعلیم از تربیت است.
میراحمدی یادآور شد: صعه صدر، میل آگاهیبخشی به دانشآموز و انعطاف در تدریس از ویژگیهای یک معلم و استاد نمونه است.
انتهای پیام/