رئیس جمعیت هلال احمر گفت:اگر استارت آپ‌ها در سازمان جوانان هلال احمر جدی گرفته شود، می‌تواند انگیزه‌ای برای تولید ثروت و اشتغال برای تمام جوانان باشد.

تولید ثروت و اشتغال در گرو پردازش به حوزه جوانانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجامع کانون‌های دانشجویی و جوانان هلال احمر، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان و پیشنهادات اعضای جوان حاضر در جلسه را سازنده توصیف کرد و گفت: البته این دیدگاه‌ها برای عملیاتی شدن باید بررسی، باور و سپس به آن‌ها عمل شود؛ طی این مسیر است که به اجرایی شدن دیدگاه‌های جوانان در جمعیت هلال احمر می‌انجامد.

تلاش برای گسترش فعالیت‌های سازمان جوانان هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت، یک ارگان امداد و نجات به تنهایی نیست، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر یک ارگان فرهنگی، اجتماعی و در عین حال امدادی است یعنی با توجه به نقش حاکمیتی و معین دولت در حوادث، وظیفه امداد و نجات را برعهده دارد، اما در حوزه فرهنگ و اجتماع نیز وظایف بسیار مهمی برعهده دارد که توانمندسازی جوانان از وظایف بسیار مهم و سنگین جمعیت هلال احمر به حساب می‌آید.

پیوندی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ارگانی در حوزه جوانان و استفاده از توانمندی‌های آنان به شکل مدون، فعالیت ندارد، اظهار کرد: با ادغام وزارت جوانان با وزارت ورزش عملا در فضای موجود تنها ارگانی که به شکل جدی در حوزه جوانان وظایفی را برعهده دارد، جمعیت هلال احمر است، بنابراین شایسته است که وظایف خود در این زمینه را به نحو احسن انجام دهیم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان جمعیت با سابقه درخشان ۷۰ ساله، افت و خیز‌هایی داشته، اما تلاش‌های بسیاری برای ارتقای فعالیت‌های آن صورت گرفته که تلاش‌ها برای گسترش فعالیت‌های جوانان در این سازمان ادامه دارد.

هلال احمر؛ چتری برای تمام جوانان علاقه‌مند به فعالیت بشردوستانه

پیوندی با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر، محلی است که جوانان می‌توانند نقش مهمی را به عنوان دلسوز نظام و کشور ایفا کرده و ایده‌ها و خلاقیت خود را در این سازمان متجلی کنند، تاکید کرد: ما به عنوان مسئولان جمعیت هلال احمر وظیفه داریم چتری باشیم برای همه جوانان کشور که علاقه مندند در چارچوب مقررات این سازمان فعالیت کنند؛ توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند. باید زمینه و بستر لازم را فراهم کرده و با گسترده‌تر و جذاب‌تر کردن این چتر، سازمان جوانان هلال احمر را به محفلی برای حضور بیشتر و با طراوت‌تر جوانان تبدیل کنیم. همچنین باید به دور از نگاه ابزاری به جوانان و با نگاهی عمیق تر، جوانان را به عنوان افرادی که آینده سازان جامعه هستند باور کرده و با دیدی همه جانبه، این حوزه را آسیب شناسی و راه‌های مثبت را تقویت و راه‌های جدید را پیدا کنیم تا از این نیروی خلاق و پرشور بتوانیم به تناسب توانایی‌ها و انگیزه‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم. تجربه سال‌های آغازین انقلاب و جنگ تحمیلی نشان می‌دهد هرجا به شکل صحیح و بدون محافظه کاری، از حضور جوانان حمایت شده، نتایج بسیار مثبتی برای کشور و نظام به بار آمده است.

پیوندی همچنین با اشاره به مرزبندی سنی موجود میان اعضای جوان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر و ضرورت هم افزایی فعالیت‌های دو سازمان جوانان و داوطلبان جمعیت تاکید کرد: تصمیمی برای ادغام سازمان جوانان و داوطلبان نداریم و معتقدم این دوسازمان باید به شکل مستقل به فعالیت خود ادامه دهند، البته این موضوع به معنی نفی مشارکت اعضا در فعالیت‌های دو سازمان نیست.

توجه ویژه به استارت آپ‌ها در سازمان جوانان هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت توجه به استارت آپ‌های فرهنگی و اجتماعی در سازمان جوانان هلال احمر، خاطرنشان کرد: اگر استارت آپ‌ها در سازمان جوانان هلال احمر جدی گرفته شود می‌تواند انگیزه‌ای برای فعالیت بیشتر جوانان و همچنین تولید ثروت و اشتغال برای تمام جوانان باشد، بنابراین ما وظیفه داریم مسیر را آماده کرده و برای توسعه و گسترش آن تلاش کنیم.

پیوندی با تاکید براینکه گسترش فعالیت‌های جوانان، گسترش کانون‌های دانشجویی و جوانان در تمام مراکز آموزشی و فرهنگی و توجه ویژه به جوانان می‌تواند منتج به کار‌های بسیار بزرگی در سطح جامعه شود، افزود: اعضای کانون‌های جوانان و دانشجویی هلال احمر می‌توانند در مردم نفوذ بالایی داشته باشند و ما هم می‌توانیم از طریق این کانون‌ها آموزش‌های خود را در سطح جامعه گسترده کنیم. این اقدامات، تحرک جدی تر، قدرتمندتر و با شتاب بیشتری را می‌طلبد که ما با کمک مسئولان سازمان جوانان باید به جنبش ایجاد شده سرعت بیشتری بدهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه فعالیت در هلال احمر روح داوطلبانه دارد، خاطرنشان کرد: همین روحیه داوطلبانه است که هلال احمر را با طراوت و شاداب کرده و ما وظیفه داریم این روحیه را در جمعیت هلال احمر، سازمان جوانان، و دیگر مجموعه‌های هلال احمر حفظ و تقویت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار