معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نیروهای امدادی هلال احمر با حضور به موقع توانستند40 مسافر و 10 خودرو گرفتار بارندگی و سیلاب در محور ابیانه را نجات دهند.

داریوش کریمی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به وقوع سیلاب در استان اصفهان اظهار کرد: به علت بارندگی‌ها شدید و ناگهانی تعدادی از مسافران و خانه‌های روستای ابیانه نطنز دچار آب‌گرفتگی و سیلاب شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم تجهیزات مناسب برای مقابله با آب‌گرفتگی و نجات خودرو نداشتند ، به دلیل اهمیت جان مسافران و خطرناک بودن شرایط، نیروهای هلال احمر به منطقه آب‌گرفته اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: شمار 40 مسافر و10 خودرو در محور ابیانه گرفتار بارندگی و سیلاب شده بودند که نیروهای امدادی هلال احمر با حضور به موقع خود توانستند آن‌ها را به منطقه قابل تردد انتقال دهند تا وارد جاده اصلی شوند.

وی در ادامه با اشاره به آب‌گرفتگی منازل در برخی از نقاط استان اصفهان خاطرنشان کرد: به علت بارندگی در دو منطقه حسن‌آباد و ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل تعدادی از منازل مسکونی دچار آب‌گرفتگی شد.

کریمی اذعان داشت: در روستای مشکات کاشان نیز گزارش آب‌گرفتگی دریافت شده بود که با کمک نیروهای هلال احمر تخلیه آب از منازل انجام شد.

وی تصریح کرد: از آن‌جایی که هواشناسی برای مناطق شمالی استان بارندگی را پیش‌بینی کرده بود، نیروهای هلال احمر در حالت آماده‌باش قرار داشتند تا در صورت اعلام هرگونه گزارش سریعاً اقدام کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اخطاریه‌های هواشناسی و پیش‌بینی ادامه بارندگی تا آخر هفته عنوان داشت: با توجه به جذابیت گردشگری قمصر و ابیانه بالاخص در زمان گلاب‌گیری و اقبال بیشتر مردم برای سفر به این نقاط، مسافران باید توجه داشته باشند که از مسیل‌ها فاصله بگیرند و از مناطق محتمل وقوع سیل خود را به مناطق مرتفع برسانند.

وی در پایان توصیه کرد: در این هنگام باید به دور از دغدغه خودرو، جان خود و همراهان را اولویت قرار دهند و تا کاهش شدت باران در مکان‌های امن بمانند؛ همچنین از نشستن و تفریح در حاشیه رودخانه‌ها و جاهایی که احتمال وقوع سیلاب است، به شدت پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.