مخترعان انگلیسی موفق شده‌اند نیمکتی را طراحی کنند که قادر است با تصفیه هوا درصد قابل توجهی از آلودگی هوا را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شهر نشینی در کنار همه مزایایش، معایبی نیز دارد که  شهروندانش از آن رنج می برند. یکی از این آسیب ها آلودگی است که  اثرات جبران ناپذیری بر سلامت افراد دارد.
شهر لندن از جمله شهرهای آلوده جهان است که افراد زیادی در آن زندگی می‌کنند از این رو شرکتیواقع این شهر با ایده‌ای جالب درصدد رفع آلودگی این منطقه برآمد.

 یک از اعضای شرکت «Green City Solutions»  در لندن، اختراع جالبی برای مقابله با آلودگی هوا انجام داد. او نیمکت‌هایی را با نام  CityTree  طراحی کرد  که از فیلتر تصویه هوا برخوردار است و  هر کدام از این نیمکت ها به اندازه ۲۷۵ درخت آلودگی را به خود جذب می‌کنند.

این نیمکت خاص به دلیل دارا بودن گیاهانی مانند خزه که در طراحی آن قادر است به صورت ارگانیک گرد و خاک ،  دی اکسید نیتروژن و گاز‌های اوزون را از هوا خارج کند.
جالب است بدانید سیستم فیلتر هوا در سطح داخلی خود سیستمی دارد که می تواند سطوح آلودگی، دمای هوا و کیفیت آب و .. را کنترل کند.
مخترع این نیمکت امیدوار است استفاده از این نیمکت در سراسر دنیا و در شهرهای آلوده رواج پیدا کند تا از شدت آلودگی شهرهای بزرگ کاسته شود.

 







بیشتر بخوانید:

امیدی تازه برای نجات محیط زیست جهانی + تصاویر

اختراع دستگاه تصفیه آب‌های خاکستری + فیلم

انتهای پیام/

اختراع جالب برای خلاص شدن از شر آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار