جولایی گفت: در حال حاضر تعداد زندانیان بدهکار دیه در زندان‌ها ۳۰۰ هزار نفر است و ستاد دیه کشور می‌کوشد تا با استفاده از ظرفیت خیران تعدادی از این زندانیان را از حبس آزاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله جولایی صبح سه‌شنبه در دیدار با استاندار سمنان ضمن بیان اینکه با اصلاح و تصویب قانون بیمه شخص ثالث، در شرایط کنونی تنها ۵۰۰ نفر راننده محکوم‌به پرداخت دیه در زندان‌ها به سر می‌برند، ابراز داشت: خراسان شمالی و سمنان استان‌های بدون زندانی راننده محکوم‌ به دیه در بین استان‌های مختلف کشور هستند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون تعداد زندانیان بدهکار دیه در زندان‌ها ۳۰۰ هزار نفر است، افزود: ستاد دیه کشور می‌کوشد تا با استفاده از ظرفیت خیران تعدادی از این زندانیان را طی سال جاری از حبس آزاد کند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بابیان اینکه ۱۱۳ هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشور آزاد شدند، ابراز داشت: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد علاوه بر احیای زندگی، آسیب‌های اجتماعی را نیز کاهش می‌دهد لذا تلاش برای آزادی این زندانیان ادامه خواهد داشت.

 جولایی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته ۷۱ زندانی در استان سمنان آزاد شدند که با توجه به اینکه آزادی زندانیان در دین اسلام نیز سفارش و تأکید شده است لذا باید فعال شدن ستاد دیه در این استان با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی بابیان اینکه برای جلب مشارکت خیران باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، افزود: برگزاری جشن‌های گلریزان در استان‌های مختلف و برپایی همایش‌هایی در این زمینه که سطح آگاهی مردم را نسبت به مشارکت خیرخواهانه افزایش دهد، ضروری است که دراین‌بین همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش مؤثری در پیشبرد این اهداف داشته باشد.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرعامل ستاد دیه کشور در دیدار با استاندار سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.