هزاران کارگر و فعال روز سه‌شنبه همزمان با روز جهانی کارگر (نخستین روز ماه مه) در فیلیپین تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران کارگر فیلیپینی در روز جهانی کارگربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران کارگر و فعال روز سه شنبه همزمان با روز جهانی کارگر (نخستین روز ماه مه) در فیلیپین تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان به آنچه شکست رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین در مقابله با قراردادهای کاری کوتاه مدت خواندند، اعتراض کردند.

وعده مقابله با کارفرمایانی که کارکنان را با قراردادهای کوتاه مدت بدون مزایای مناسب استخدام می‌کنند به دوترته، شهردار سابق، کمک کرد در ماه مه 2016 با اکثریت آراء در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

دوترته مدت کوتاهی پس از به قدرت رسیدن هشدار داد هر شرکتی که قراردادهای کوتاه مدت را متوقف نکند با تعطیلی روبرو خواهد شد و دولت اقداماتی علیه آنان اتخاذ می کند.

رناتو ریز Renato Reyes از جنبش چپگرای «بایان» اعلام کرد: «رئیس جمهور کاری را انجام داد که دیگر سران طی 30 سال قادر به انجام آن نبودند. اتحاد تاریخی طبقه کارگران نتیجه شکست کشور در پایان بخشیدن به شیوه قراردادها، بزرگترین وعده تبلیغاتی دوترته است».

حدود هشت هزار مامور پلیس در محل تظاهرات مستقر شده اند. پلیس شمار کارگران و فعالان در این تجمع را حدود 10 هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار