مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر سد شی‌کلک چابهار تنها ۳ میلیون مترمکعب آب دارد که هیچ استفاده‌ای برای شرب از آن نمی‌توان داشت.

 اتابک جعفری مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  آبی که در سد‌های زیردان، شی کلک، ماشکید و پیشین وجود دارد آبی است که هشت تا ۱۰ سال پیش ذخیره شده و در این مدت مردم از آن استفاده کرده‌اند که اگر این آب نبود به‌طور قطع موجب مهاجرت بیشتر مردم از این مناطق می‌شد.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های مطالعاتی برای تأمین آب شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان اشاره کرد و افزود: مطالعه طرح‌های جدید شامل افزایش ظرفیت برخی سدها، ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی سد کهیر، جلوگیری از تبخیر آب در سد‌ها و چاه نیمه‌ها در سطح استان شروع شده و به‌صورت تقریبی بخشی از کار نیز انجام شده است، ولی ردیف اجرایی گرفتن شرایط خاصی دارد که در این زمینه نیازمند کمک مسئولان ارشد استان و وزارت نیرو هستیم.

جعفری با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات در برخی بخش‌ها، تصریح کرد: سال گذشته ۳ میلیارد تومان برای سد ماشکید علیا در سیب سوران و مهرستان پرداخت شد که این رقم با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی مورد نیاز پروژه فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/گ

سد شی‌کلک چابهار آبی برای شرب ندارد

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار