تاکید معاون وزیر امور خارجه ایران بر مدیریت منابع آبی کشور

معاون وزیر امور خارجه ایران از مدیریت منابع آبی کشور با همکاری ۱۱ کشور پرآب جهان خبر داد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه در حوزه تامین آب ابتکاراتی در حوزه سیاست خارجی صورت گرفته است، گفت: وزارت خارجه در این حوزه وظایف و مسولیت‌های خودش را می‌شناسد و برای کمک به تامین و مدیریت منابع آب کشور برای وزارت امور خارجه ماموریت قائل است.

وی با بیان اینکه امور خارجه دیپلماسی جدیدی به خودش گرفته و حوزه‌های بیشتری در بر گرفته است. افزود: امیدواریم بحرانی که برای کشور در حوزه آب وجود خواهد داشت وزارت امور خارجه بتواند کار خودش را درست انجام دهد.

عراقچی گفت: تجربه تاریخی نشان می‌دهد آب اگرچه موضوع مناقشه و مناظره در بین ملت‌ها بوده است، اما می‌تواند موضوع همکاری کشور‌ها هم باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: طبق استاندارد بین المللی از سال ۲۰۲۵ ایران، رسما خشکسالی خواهد بود، بنابراین در این شرایط اهمیت آب‌های فرامرزی بیشتر می‌شود.

وی گفت: در چنین شرایطی نباید از کشور‌های همسایه انتظارداشته باشیم در تامین آب به کشور ما کمک کند.

عراقچی به مطالعه انتقال آب از تاجیکستان اشاره کرد و گفت: به علت بعد مسافت و وجود کشور افغانستان خیلی عملیاتی نیست و صرفه اقتصادی ندارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه در زمینه کشت کالا‌های استراتژیک تجدید نظری صورت گیرد، افزود: در زمینه تولید محصولات کشاورزی پر مصرف آب در ۱۱ کشور پر آب زمین در اختیار گرفته ایم و حاضر شدند در زمین‌های زراعی کشت انجام شد.

وی گفت: کشت کدام نوع محصولات در این کشور‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و بزودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ر 

ضرورت مدیریت منابع آبی درکشورهای پرآب جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار