یک مقام مسئول گفت: پرداخت بدهی‌های واحدهای تولیدی به بانک‌ها، مانع رونق تولید خواهد شد.

رونق تولید با پرداخت بدهی‌های معوقه بانک‌ها، ممکن نیستمحمدحسین باقری، رئیس خانه صنعت معدن وتجارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو  باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نبود ثبات قیمت ارز، تولیدکننده را دچار سردرگمی کرده است.

وی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در جمع تولیدکنندگان چرم تبریز، گفت: مسئولان در سالهای گذشته وعده وعیدهای بسیاری داده اند اما تا این وعده ها به نتیجه نیجامند، مردم به تولیدکنندگان اعتماد نمی‌کنند.

باقری تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی درگیر بدهی بانکها هستند، به طوریکه حساب بسیاری از مدیران شرکتها توسط بانک بلوکه شده است. این امر تاحدی مانع رونق تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: سیاستهای دولت موجب شد تا به تدریج تولید به این روز افتاده و در واقع کتک اصلی همه اتفاقات نامطلوب اقتصادی را تولید داخلی خورد.

باقری با اشاره به رکود حاکم در بازار و افزایش 4 تا 5 برابری مالیات یادآور شد: قولهایی برای معافیتهای مالیاتی در سال 97 که به نام حمایت از کالای ایرانی نام گرفته از طرف مسئولان داده شده اما متاسفانه هنوز هیچکدام از این وعده‌ها عملی نشده است.

این فعال لوازم خانگی ابراز کرد: لوازم خانگی اوضاع خوبی ندارد. قاچاق از گرجستان و مناطق آزاد موجب شده تا تفاوت بین قیمت کالای قاچاق و کالای تولید داخلی که مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است، زیاد شود.

باقری تاکید کرد: با وجودی که امسال، سال حمایت از کالای ایرانی است اما با توجه به نوسان و نامشخص بودن قیمت ارز، نمی‌توان مواد اولیه خریداری کرد، در نتیجه مشتری هم از بازار استقبال نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بیشتر کارخانه‌های استان آذربایجان شرقی، 50 درصد نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند، گفت: شرکت ما نیز به دلیل سختگیری قوانین دولتی که افزایش نیروی کار را دلیلی برای افزایش مالیات و دارایی و حق بیمه می‌داند، مجبور شد 100 نفر از نیروهای کار خود را تعدیل نیرو کند.

انتهای پیام/

بیکاری کارگران در اثر سختگیری قوانین دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار