نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر حضور موثر جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدارنمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تبریز و تعدادی ازاساتید این دانشگاه گفت:حضور موثر، پر رنگ و کارآمد جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، انرژی هسته‌ای، المپیاد‌های علمی و ورزشی نتیجه اعتماد به این قشر است که توسعه، پیشرفت و بالندگی جامعه را به دنبال داشته است.

امام جمعه تبریز گفت:: دوران جوانی بهترین فرصت برای تکامل معنوی و شخصیتی دانشجویان است و اعتماد به قشر جوان که روحیه مطالبه گر انقلابی دارند، ایران اسلامی را در مسیر رشد و توسعه قرار میدهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه مطالبه گری انقلابی باید برمبنای اصول نظام اسلامی باشد گفت:: ذهن خلاق، انرژی مضاعف و انگیزه فزاینده، از برکات جوانگرایی در دهه اول انقلاب اسلامی بود که بواسطه آن ایران اسلامی از کوران جنگ تحمیلی و فتنه‌های داخلی و خارجی عبور کرد و امروز پرچم مقتدر و پیشرفته آن در همه عرصه‌ها در احتزار است.

امام جمعه تبریز افزود: حضور موثر، پر رنگ و کارآمد جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، انرژی هسته‌ای، المپیاد‌های علمی و ورزشی نتیجه اعتماد به این قشر است که توسعه، پیشرفت و بالندگی جامعه را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه جوانان انقلابی و حزب اللهی در جبهه‌های اعتقادی و فرهنگی، آتش به اختیار عمل میکنند تصریح کرد: دشمن مترصد فرصت برای نفوذ و اثرگذاری در باور‌های جوانان است که مراکز علمی و آموزشی بعنوان محل تعلیم و تعلم میتواند برای تقابل با جنگ نرم دشمن با بهره گیری از توان و دانش خود جوانان و تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی آن‌ها اقدامات موثر انجام دهد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دشمن با اختلاف افکنی بین مذاهب و برادران شیعه و سنی و همچنین موضوع قومیت‌ها میخواهد کشور ما را مورد هجمه قرار دهد، اما در طول تاریخ انقلاب هیچگاه موفق نبوده است.

امام جمعه تبریز بصیرت افزایی و خودباوری را دو موضوع مهم برای تقابل با دشمنان نظام دانست و اظهارداشت:تمسک به فرهنگ عاشورا، آشنایی با آموزه‌های بعثت حضرت محمد (ص) و ترویج فرهنگ مهدویت با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های معرفتی به نسل جوان بصیرت میدهد تا در روز‌های بحران بهتر تصمیم گیری کند.

وی افزود: خودباوری و اتکا به توانمندی‌ها هم موضوعی است که در طول ۴ دهه گذشته ما را بعنوان کشوری با نشاط، سربلند و مقتدر در عرصه‌های مختلف معرفی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تشکل‌های دانشجویی گفت: تکثر دیدگاه‌ها نباید خللی در تعامل و دوستی‌ها ایجاد کند چرا که جوانان مومن و انقلابی باید با اتحاد فکری و انسجام عملی جریان ساز باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ارتباط نزدیک و چهره به چهره روحانیون و اساتید با دانشجویان گفت: حضوردر خوابگاه‌های دانشجویی و تلاش برای ارتقا سطح علمی دانشجویان، بصیرت افزایی و امید آفرینی در بین آن‌ها موضوعی ضروری و بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: در عین حالی که نباید خوابگاه‌های دانشجویی امنیتی شود، اما باید برای سالم سازی آن‌ها تلاش‌های روز افزون صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه درآذربایجان شرقی از مسئولان دانشگاه‌ها خواست: مسائل فرهنگی، جهت دادن به تحقیق و پژوهش دانشگاهی و حرکت در مسیر جبهه‌های اقتصادی نظام اسلامی و راهبرد‌های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری را اولویت برنامه‌های مراکز آموزشی و دانشجویان برای اعتلای نام ایران اسلامی قرار دهند.

در ابتدای این دیدار ۹ نفر از اعضای تشکل‌های دانشجویی به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسائل روز کشور و موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پرداختند.

دکتر پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز و حجت السلام انوری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز از فعالیت‌های این دانشگاه گزارشی ارائه دادند. 

 

انتهای پیام/ش

دیدارنمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تبریز با نماینده ولی فقیه

برچسب ها: جوانان ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.