به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

چگونه اوتیسم را در فرزند خود تشخیص دهیم؟
کارشناسان معتقدند در نیمی از کودکان مبتلا به اوتیسم پس از تولد، اختلالات یادگیری و رشد ذهنی مشاهده می‌شود، اما مابقی ممکن است سالم به نظر برسند.

چه کسانی دچار افسردگی پس از زایمان می‌شوند؟
کارشناسان دریافتند بسیاری از بانوانی که به تازگی زایمان کرده اند، بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار افسردگی پس از زایمان شوند.

دارویی که طول عمر مبتلایان به پیری زودرس را افزایش می‌دهد
یکی از بیماری‌های شگفت انگیز و نادر سندرم پیری در کودکی است که دانشمندان به تازگی راهکاری برای افزایش طول عمر مبتلایان به آن پیدا کرده اند.

استارت‌آپی که شما را خوش‌تیپ می‌کند
یکی از استارت‌آپ‌های کشور موفق به طراحی سایتی شده است که در قالب آن می‌توانید کالا‌های لوکس و لاکچری را خریداری کنید.

تعرفه‌های جدید پزشکی امروز اعلام می‌شود/ سونامی سرطان در ایران کاملا غلط است/ پذیرش ۳۴۰۰ نفر در آزمون دستیاری تخصصی ۹۷
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ادعای سونامی سرطان در ایران کاملا غلط و نادرست است، افزود: در سال ۲۰۱۵، ۱۷ میلیون سرطان جدید در دنیا داشتیم.

با سالاد سبزیجات از افسردگی رها شوید
یک پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اسید آمینه تریپتوفان موجود در سالاد سبزیجات گفت: این اسید آمینه در ساخت هورمون سروتونین در مغز و ایجاد شادی و نشاط در افراد نقش موثری دارد.

عواملی که سبب ماندگاری لکنت زبان می‌شوند
رئیس انجمن گفتار درمانی با اشاره به اینکه بر اساس برخی بررسی‌های انجام شده یک درصد افراد در جوامع مختلف مبتلا به ناروانی گفتار هستند علل ماندگاری لکنت در برخی افراد را تشریح کرد.

علت ابتلا به صرع در سنین مختلف
دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران درباره علت ابتلا به صرع در سنین مختلف توضیحاتی داد.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر در کشور
معین گفت: حدود ۶۰ درصد از مردم بر اثر بیماری‌های غیرواگیر سلامت خود را از دست می‌دهند و باید در نظام سلامت برای این گروه‌ها برنامه داشته باشیم چرا که این آمار رو به افزایش است.

استخدام نیرو‌های قراردادی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ربطی به وزارت علوم ندارد/ برنامه‌ای برای ادغام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نداریم/ مراکز جامع علمی کاربردی حذف نمی‌شوند
غلامی‌ گفت: در حال حاضر برنامه ای برای ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نداریم.

اشتغال سالانه ۶۰ هزار نفر در حوزه سلامت/ اعطای وام خرید تجهیزات سلامت با مجوز سازمان‌های استانی
میرزا بیگی گفت: بر اساس تفام‌هامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است سالیانه ۶۰ هزار شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار